Mijn postbode steelt geloof ik jokers. Kan ik hier een klacht over indienen, en waar?

Jullie kennen ze wel, die geweldige joker-stickers van de AH in het Bonusboekje. Afgelopen week hebben wij thuis geen Bonusboekje ontvangen, en vandaag kregen we er wel een, maar zonder stickers.
Ik verdenk onze postbode er dus van ze te stelen, en anders moet het in het sorteercentrum gebeuren. Nu is dit geen groot probleem, omdat ik bij de Albert Heijn werk en dus praktisch gezien aan jokers kan halen wat ik wil, maar het leek me interessant om een klacht in te dienen.

Nu weet ik niet zeker of de Bonusboekjes bezorgd worden via PostNL of Netwerk VSP. Weet iemand dit? En wat zou er gebeuren als ik een klacht in zou dienen? Ergens vind ik het eigenlijk ook niet kunnen dat een postbode zoiets doet.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (4)

Als je de folder vandaag (zaterdag) in de bus hebt gekregen, is 'ie bezorgd door PostNL. (in sommige delen van het land zit de folder in het sealpakket van VSP, en dan krijg je 'm tussen maandag en woensdag)

Ik neem aan dat je niet in Groningen woont en in Amsterdam bij de AH werkt, dus je zit dicht bij het vuur. Bespreek dit met de bedrijfsleider. Ook hij zal het niet prettig vinden voor de klandizie als mensen in de buurt folders krijgen zonder jokers. Hij kan ook nagaan of er meer klachten zijn.

Als het even serieus aangepakt wordt, is het goed mogelijk om erachter te komen wat er aan de hand is. In dat geval zullen de folders goed gecontroleerd worden, vóór ze met de postbode worden meegegeven. Overigens hoeft de postbode helemaal de schuldige niet te zijn. Het kan ook bij de drukkerij of het sorteercentrum gebeuren.

Als je chef er geen oren naar heeft, ga dan hier naar toe:
https://www.ah.nl/klantenservice/veelgesteldevragen/albertheijn/article.jsp?trg=klantenservice/veelgesteldevragen/albertheijn/article.ah.bonus
Bij vraag 2 kun je doorklikken naar het klachtenformulier.
Vraag ook nog even bij een paar buren, of daar hetzelfde gebeurt. Met die informatie is zoiets veel sneller op te lossen. Succes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1 telefoontje naar 1 van de 2 bedrijven en je weet wie het verzorgd. Misschien kun je meteen telefonisch een klacht indienen van de ontbrekende jokers en anders via internet of schriftelijk. Er zal niet heel veel mee gedaan worden, omdat het aantal personen die dit gedaan zouden kunnen hebben te groot is. Ook als het maar 1 klacht betrefd, doen ze er niet veel mee. Als het om veel klachten gaat, gaan ze kijken waar de klachten vandaan komen. Meestal is dat dan in dezelfde regio/buurt. Aan de hand van die uitkomsten kunnen ze achterhalen wie de "post" allemaal behandeld heeft (van welke machine in de drukkerij deze afkomstig is, bij welke machine de folders bij VSP of postnl zijn verdeeld en welke postbode de folders bezorgd heeft). Door dit zo te doen, kunnen ze al een hoop "potentiële joker dieven" uitsluiten en kunnen ze (aan de hand van een nummer op de folder) precies zien wanneer en door wie die ene folder behandeld is. Logisch is dan dat ze meer gaan controleren op "die specifieke route en zo misschien de ware jokerdief bij zijn kraag te pakken.

Echter lijkt het mij niet dat de postbode dit heeft gedaan, want als het goed is zijn de folders verpakt in plastic. Ook vind ik niet dat je het kunt maken om "iemand" als schuldige aan te wijzen, terwijl er geen duidelijk bewijs voor is. Dien dus wat mij betreft een klacht in voor het ontbreken van jokers, maar wijs niemand aan als "verdachten" Dat is de taak van het bedrijf. Gebeurt dit vaker bij jou (van de AH) en vind jij dat het postbedrijf er te weinig aan doet, dien je klacht dan eens in bij hun eigen klant. De AH. Grote kans dat het dan ineens wel stukken beter gaat ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bij ons zitten de folders van de AH niet in plastic, worden los bezorgd bij de post.
De postbode is niet echt logisch, ik ben zelf postbode en heb die dingen ook bezorgd, je houdt er altijd een stapeltje over en waar sommige wijken er wat te kort hebben kun je ze zo uit de bak grijpen van andere wijken.

Ik denk ook eerder dat het een fout is geweest bij de drukker. Je zou het ook kunnen zien aan de nietjes, je ziet echt wel of er iets uitgetrokken is.

Netwerk VSP mag van zaterdagavond tot en met dinsdagavond bezorgen en dat zit het in een ingeseald pakket.

Je kunt prima klagen bij Post NL: klachten worden echt wel genoteerd en komen bij de postbode terecht: http://www.postnl.nl/voorthuis/klantenservice/klacht.aspx

Toegevoegd na 2 uur:
Ik heb net de bonusfolder bekeken en je kunt gewoon gratis een jokervel halen bij de servicebalie dus ik zie niet in waarom een postbode ze moet jatten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat kan de postbode niet hebben gedaan. Want als de jokers eraf zijn, moet je ze ergens opplakken, en dan kun je ze niet meer ergens anders op plakken. Dus wat je gokt, kan praktische niet.