Bestaan er vaste regels voor B.V. beukenhagen in voortuinen en langs opritten?

Dit met betrekking tot de hoogte hiervan in geval van onoverzichtelijkheid met in- en uitrijden.

11 jaar geleden
in: Wetgeving
1.1K

Antwoorden (1)

Nee, daar zijn geen vaste regels voor. Wel kan het zo zijn dat je gemeente een maximale hoogte heeft voor erfafscheidingen voor voor- en achtertuin. Achtertuinen hebben vaak 1,80 meter als maximale hoogte voortuinen kunnen verschillen per gemeente en zelfs de verhuurder kan een vinger in de pap hebben.

De wet: "In de Woningwet staat vermeld hoe hoog een erfafscheiding maximaal mag zijn, maar dit geldt alleen voor bouwwerken en niet voor beplanting. Wanneer u beplanting gebruikt als erfafscheiding stelt de gemeente geen eisen over de hoogte van die beplanting, behalve als die beplanting aan het wegverkeer het vrije uitzicht belemmert of op andere wijze hinder of gevaar oplevert. "