Is het waar dat in de USA de gevangenissen beursgenoteerd zijn?

Dat las ik ergens in een reactie. Mij lijkt het absurd! En als dat het geval, hoe gaat het dan in zijn werk? Hoe meer gevangenen, hoe meer de aandelen waard zijn?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving
Cryofiel
11 jaar geleden
Ik zie het al voor me: een gevangenis die stiekem alle criminelen van Amerika overhaalt om naar die regio te komen, zodat de gevangenis meer "klanten" krijgt als die criminelen worden opgepakt. Zodra die criminelen eenmaal binnen zijn, worden ze vooral *niet* voorbereid op een deugdzaam leven. In plaats daarvan krijgen ze cursussen "Burglary 101" en "Advanced Pickpocketing".
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Haha, zijn inderdaad een paar absurde situaties die daaruit zouden kunnen voortvloeien!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
HaHaHa Leuk dat jullie er om kunnen lachen.
Maar iemand met wat aandeeltjes CXW lacht wellicht nog harder met een rendement van + 41,45% in het afgelopen jaar (Dow Jones slechts +7,92%)

Het beste antwoord

Ja hoor dat klopt.

Gevangenissen zijn daar gewone bedrijven die een geoutsourcde taak van de overheid over kunnen nemen, en ze kunnen beursgenoteerd zijn. Denk bijvoorbeeld aan
Corrections Corp. of America (CXW) en Geo Group Inc.(GEO).

CXW zou afgelopen jaar best een leuk aandeel geweest zijn voor in je beleggingsportefeuille met een rendement van 41,45%)

Wat betreft de koers werkt het net als bij andere bedrijven Dus is het grotendeels gebaseerd op winstverwachtingen.

Daarbij is het dus niet alleen van belang hoeveel klanten je hebt, maar zeker tegen welk prijs je je dienstverlening kan aanbieden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wow, schockerend!
ItisILeClerc
11 jaar geleden
waarom?