bestelling geplaatst, verkeerde levering, fout leverancier. wat kan ik doen?

Ik heb afgelopen wk een mooi dressoir gezien in een winkel, echter de prijs vond ik te hoog. Eenmaal thuis, heb ik rond gekeken op inet maar kwam deze kast nergens anders tegen. Ik heb toen de winkel gemaild, in de webshop op de site het art.nr.opgezocht, deze erbij vermeld, en in de mail gevraagd of er nog over de prijs onderhandeld kon worden. Dat kon. Na enig heen en weer gemail, kwamen we tot een prijs. Vanmorgen werd ik gebeld, wanneer het geleverd kon worden, en dat kon gelijk vanmiddag. De chauffeur helpt mee sjouwen, haalt eenmaal binnen het karton eraf, is het een 3 deurs ipv een 4 deurs, dus ik meld mijn bevindig, check mijn mail voor de zekerheid nog eens, check t art nr op de site. Chauffeur belt met zijn baas, de man met wie ik dus ook mailde, blijkt er een fout op de website te staan, de 4 deurs kast heeft het art nr van de 3 deurs kast. Kan ik hier nog wat aan doen? Wij zijn dit overeengekomen op basis van de vermelding op hun eigen website.

Toegevoegd na 2 minuten:
Kast is weer mee terug genomen! 4 deurs werd gelijk 200 euro duurder, volgens eigenaar.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Als jij op basis van een foto met DAT artikelnummer een overeenkomst hebt gesloten zal de winkel in principe jou die kast met vier deuren moeten verkopen. Het is een heel vervelende situatie maar niet jouw fout maar ja gelijk hebben is niet altijd gelijk krijgen. Als de fabrikant nu roept dat die vierdeurskast niet meer leverbaar is heb je niets. Toegevoegd na 44 seconden: Misschien kunnen jullie nog een deal maken: 100 euro meer voor de vierdeurskast? Al weet ik niet waar we het nu over hebben: was de driedeurs bijv 400 euro of 4000?

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100