bestelling geplaatst, verkeerde levering, fout leverancier. wat kan ik doen?

Ik heb afgelopen wk een mooi dressoir gezien in een winkel, echter de prijs vond ik te hoog. Eenmaal thuis, heb ik rond gekeken op inet maar kwam deze kast nergens anders tegen. Ik heb toen de winkel gemaild, in de webshop op de site het art.nr.opgezocht, deze erbij vermeld, en in de mail gevraagd of er nog over de prijs onderhandeld kon worden. Dat kon. Na enig heen en weer gemail, kwamen we tot een prijs. Vanmorgen werd ik gebeld, wanneer het geleverd kon worden, en dat kon gelijk vanmiddag. De chauffeur helpt mee sjouwen, haalt eenmaal binnen het karton eraf, is het een 3 deurs ipv een 4 deurs, dus ik meld mijn bevindig, check mijn mail voor de zekerheid nog eens, check t art nr op de site. Chauffeur belt met zijn baas, de man met wie ik dus ook mailde, blijkt er een fout op de website te staan, de 4 deurs kast heeft het art nr van de 3 deurs kast. Kan ik hier nog wat aan doen? Wij zijn dit overeengekomen op basis van de vermelding op hun eigen website.

Toegevoegd na 2 minuten:
Kast is weer mee terug genomen! 4 deurs werd gelijk 200 euro duurder, volgens eigenaar.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving
1.2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kun je dan niet vragen of de drie deurs gebracht kan worden?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oeps,ik bedoel 4 deurs.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat heb ik gedaan maar werd dus gelijl 200 duurder
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Jammer dat er dan niet te onderhandelen viel met de verkoper. Als het nog steeds op de site staat kun je dit opslaan en uitprinten en ermee naar de winkel gaan,geven ze niet thuis dan kun je een klacht indienen bij de consumentenbond,maar of het allemaal helpt is nog maar afwachten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zelf zou ik het hier eigenlijk bij laten. Als het je geen geld kost, de verkoper je kast heeft teruggenomen en jij je geld hebt gekregen, dan is het toch goed? Fouten maken is menselijk. Ik snap die hebberigheid van mensen niet om koste wat het kost een ander een poot uit te draaien. Begin dit jaar bijv nog bij een telecomwinkel gezien.
loginabcde
11 jaar geleden
volgens mij zijn er regels omtrent de termijn om een vergissing als deze door de winkelier terug te draaien. Ik kon het zo gauw niet terugvinden. Laatst zag ik bij Omroep Max dat het voor internetbestellingen 4uur is. 100% zeker over hoe en wat weet ik niet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ging dat niet over een prijswijziging voor reisboekingen?

Het beste antwoord

Als jij op basis van een foto met DAT artikelnummer een overeenkomst hebt gesloten zal de winkel in principe jou die kast met vier deuren moeten verkopen. Het is een heel vervelende situatie maar niet jouw fout maar ja gelijk hebben is niet altijd gelijk krijgen. Als de fabrikant nu roept dat die vierdeurskast niet meer leverbaar is heb je niets.

Toegevoegd na 44 seconden:
Misschien kunnen jullie nog een deal maken: 100 euro meer voor de vierdeurskast? Al weet ik niet waar we het nu over hebben: was de driedeurs bijv 400 euro of 4000?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De kast was na de onderhandeling 495. Ineens 100 of 200 erbij vind ik zelf erg veel. Hoe kan ik nu het best kenbaar maken dat ik hier niet mee akkoord ga..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heb je nog bewijs of heb je bewijs dat zij hebben toegegeven dat het een fout op de site was? Stond het nummer van de driedeurskast echt bij de vierdeurskast?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het gaat er dus om of het wel of niet een 'kennelijke vergissing' was, als je daarop googlet vind je veel voorbeelden op forums. Een kast aanbieden voor 4,95 ipv 495 is een kennelijke vergissing omdat jij naar redelijkheid had kunnen aannemen dat dit een fout was en dan kun je er geen rechten aan ontlenen maar ik krijg het gevoel dat dit daar niet onder valt. Je moet dus bewijs leveren en ze erop wijzen dat dit niet onder een kennelijke vergissing valt. Omdat ze hebben onderhandeld met jou, en ze dus al gezakt zijn in prijs zou ik niet het onderste uit de kan willen maar beginnen met 50 euro erbij. Misschien gaan ze daar mee akkoord?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bewijs heb ik niet, na het telefoontje tussen de chauffeur en meneer de baas hebben zij de website aangepast. Er stonden echt 2 dezelfde nrs, zowel bij de 3 als 4 deurs kast, zelfs de chauffeur keek mee. Eigenlijk heb ik nu dus geen poot om op te staan. Het is geen wereld ramp, maar ik wil dit niet zomaar van mijn kant laten gaan. Ik wil er sowiezo nog een mail aan wagen, maar weet niet goed hoe nu te werk te moeten gaan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Schrijf die mail, noem het feit dat de chauffeur heeft meegekeken en dat het (natuurlijk, dat begrijp je) inmiddels is aangepast. Blijf beleefd, zeg dat je het begrijpt maar dat je die kast heel graag wil hebben en bied 50 euro aan. Misschien komen zij nog met 100 en dan zul je moeten beslissen hoe of wat. Zoals ik al zei, je hebt gelijk maar gelijk krijgen lukt niet altijd.