Hoe zit het met wetgeving op het gebied van verborgen boodschappen in reclame en communicatie?

is hier eenduidige documentatie over te vinden? alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving

Het beste antwoord

Dit is geregeld in de media wet.
Op de tv is reclame buiten de reclameblokken in principe verboden, maar er zijn wel uitzonderingen, denk aan sportwedstrijden.

Toegevoegd na 1 minuut:
Reclame die buiten de blokken te zien is, noemt men sluikreclame.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Aan het begin van het programma komt er in beeld dat het programma product placement bevat, rechts boven in beeld staat dan een icoontje, ik meen 'PP'.
Bij de commerciële omroepen gelden andere regels als bij de publieke omroep.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Door dat icoontje is het geen sluikreclame meer, je bent immers gewaarschuwd ;

Andere antwoorden (2)

Ik weet niet of hier een documentatie over te vinden is. Wat ik je wel kan vertellen is dat het in Nederland verboden is. In bijvoorbeeld Amerika is het wel toegestaan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kan kijken op de website van de Reclame Code Commissie (RRC), hier is de algemene wetgeving van Reclames in Nederland te vinden. Dus misschien ook wat jij zoekt.

Toegevoegd na 1 minuut:
De tweede link is iets algemener wat betreft de wetgeving.