Waarom moet een auto vernietigd worden, als ze met die auto een ernstig misdrijf heeft plaatsgevonden?

Bv bij druks smokkel of moord?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving
1.7K
Frimu2
11 jaar geleden
Waar haal je deze wijsheid vandaan? Het lijkt dat dit per geval word bekeken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Peter R de vries kijken :p
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maar waarom? Wat is het nut?

Het beste antwoord

Dit heeft te maken met andere daders.
Wanneer jij een auto koopt die van een grote drugsdealer is geweest, kan het zomaar zo zijn dat anderen jou klemrijden en denken dat jij de dealer met centen bent.
In geval van een dooie in de auto, dit stinkt vreselijk en de geur krijg je er nooit weer uit, dus tenzij je een heel sterke maag hebt, niet fijn om te hergebruiken.
(ga eens op een auto sloperij kijken of je een totall losse auto vind met bloedsporen op de airbags, steek je hoofd naar binnen en haal diep adem, dan weet je meteen waarom de boel vernietigd wordt.)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Getver!

Andere antwoorden (3)

Als je doelt op de wagen (suzuki swift) van karst t met koninginnedag. Is het om te voorkomen dat hij als een soort attractie in een Historisch museum beeindigd......En dus geld oplevert over de rug van de slachtoffers. Dus uit respect voor de nabestaande. Bovendien was die wagen ook totall loss. In werkelijkheid zal dit per geval bekeken en afgewogen worden hem te vernietigen.
11 jaar geleden
In dit geval (ik heb ook naar de uitzending van Peter R de Vries gekeken zojuist) denk ik dat er sprake is van miscommunicatie tussen de Nederlandse politie en hun Duitse collega's. Kwestie van of het bewuste voertuig niet op een zwarte lijst vermelden of gewoonweg te lui zijn om die lijst te raadplegen. Helaas zijn daardoor waarschijnlijk belangrijke sporen vernietigd waardoor het betrokken boeventuig nu nog steeds vrolijk rondhuppelt als vrij man. Ik heb me overigens sowieso zitten ergeren, hoezo er zijn geen concrete bewijzen? Hoeveel duidelijker moet het dan nog aangetoond worden?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Sporen van drugs of bloed of iets wat giftig of besmettelijk is of zo.