Hoe lang duurt het voor je een boete ontvangt? (zie uitleg)

Ik heb op 1 maart 2012 een boete gehad, voor het rijden zonder rijbewijs op een scooter. En het niet rijden op het fietspad. De boete voor rijbewijs gaat via de officier van justitie ene de andere bedraagt 80 euro.
Het is ondertussen 6 weken geleden dat ik bekeurd ben.. Komen deze boetes nog binnen? Zo ja, hoe lang duurt het nog?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving
42.7K

Het beste antwoord

Binnen welke termijn moet een bekeuring voor een verkeersovertreding worden verstuurd?

In de regel krijgt u na een verkeersovertreding binnen 4 maanden bericht van het Centraal Justitieel Incassobureau (CJIB) over uw bekeuring Het gaat daarbij om bekeuringen voor verkeersovertredingen die onder de Wet administratiefrechtelijke handhaving verkeersvoorschriften (Wet Mulder) vallen.

Verkeersovertreding met een huurauto
Als u de verkeersovertreding begaat in een huurauto, is de termijn voor de kennisgeving van de bekeuring 8 maanden.

Overschrijding termijn kennisgeving bekeuring
Overschrijdt het CJIB de termijn van 4 of 8 maanden, dan is vervolging nog steeds mogelijk. In sommige situaties is overschrijding van de termijnen toegestaan, bijvoorbeeld bij tussentijdse verhuizingen of andere omstandigheden waardoor het langer duurt om u te bereiken. U kunt in beroep gaan bij de officier van justitie tegen overschrijding van de termijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hartelijk Dank voor uw antwoord, en heleaas heb ik vandaag mijn boete binnen gekregen. Deze bedroeg €230,- ....

Andere antwoorden (5)

Ja 6 weken is niet lang. ikzelf had 'm pas na twee maanden. het duurt eenmaal lang.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De richtlijn is 6-8 weken. Als je de boete na een jaar nog niet hebt ontvangen, hoef je hem niet meer te betalen. Boetes via de officier duren altijd wat langer.
Helaas krijg je ze waarschijnlijk gewoon binnen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
is je een datum aangezegd wanneer je de boete kan verwachten ? zo ja 14 dagen voor die datum kan je de OvJ d m v aangetekende brief manen om de boete toe te sturen , zijn ze over de toezegde datum voorbij , kan je een dwangsom naar het gerecht aanvragen , deze bedraagt 140 € per dag (meen ik) zo nee , het proces verbaal moet tot 6 maanden na ontvangst af gehandeld zijn
suc6
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
van een jurist van de belastingen die dat ooit voor mij heeft geregeld
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in de praktijk is het zo , dat je niet de OvJ gaat manen , omdat je hoopt dat ze het vergeten , ik heb dus wel gemaand en voor de afloopdatum was mijn boete verlaagd van 550 € naar 110 € en dat was mij wel een maning waard ,dus geen raar antwoord maar ervaring en praktijk
Ik had een boete -mobile vast houden en gesprekken in auto.Dit was november 2011 en heb ik pas eind van Mart 2012 gekrijgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het antwoord op de boete voor rijden op het fietspad is al gegeven nml 4 tot 8 maanden.

Rijden zonder rijbewijs is een overtreding waarvan de boete via de officier wordt gedaan. De verjaringstermijn daarvoor is 3 jaar!