Hoe vaak mag een autoalarm afgaan?

Ergens in de buurt heeft iemand onlangs een autoalarm geïnstalleerd. Sindsdien slaap ik geen nacht meer door. Hij gaat 10-20 keer per nacht af. Geen flauw idee welke auto het is (als ik 's nachts ga staan posten ben ik voor je het weet nog verdacht ook...) maar los daarvan vraag ik me af of dit eigenlijk wel mag. Mijn gevoel zegt van niet. Wie kan dat vervangen door feiten?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving
10.7K

Antwoorden (2)

Mogelijk weten buurtbewoners welke auto het is. Ik zelf heb ook ooit een alarm ingebouwd deze zijn vrij makkelijk te verstellen dat ze minder gevoelig zijn.
Als je weet welke auto kun je een briefje onder de ruitenwisser doen met het verzoek dit te verstellen. Mocht dit niet gebeuren helpt het doen van aangifte bij de politie. En samen sta je sterk als je met meerdere bewoners gaat klagen bereik je meer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord. Aangifte kun je alleen doen van een strafbaar feit, en het is me nog niet duidelijk of dit wel of niet mag. Je bedoelt misschien een melding? Weet je misschien ook hoe het juridisch met autoalarmen zit, want dat was eigenlijk mijn vraag.
Cryofiel
12 jaar geleden
In de meeste APV's (of hoe die tegenwoordig mogen heten) staat dat je tussen bijvoorbeeld 22:00 en 06:00 geen overlastgevend geluid mag produceren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe vaak mag een autoalarm afgaan voordat het overlastgevend is?
Hier draait het enkel en alleen om geluidsoverlast door derde.

Bespreek dit is met de wijkagent en als deze geen stappen onderneemt telkens bij het afgaan van het alarm direct contact opnemen met de politie.

Doe dit in samenspraak met de buren, gegarandeerd dat je snel van de overlast af bent.