Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kun een bedrijf zomaar zeggen op is op bij een openbaar aanbod?

Vrijdag zag ik op een site een hele mooie aanbieding van een telefoon+abonnement. In de advertentie stond dat de deadline tot 3 uur was, maar ik kon de telefoon/abonnement niet bestellen (ik kon alleen maar bekijken). Ik probeerde het bedrijf te bellen via de telefoon, maar ik kreeg geen gehoor. Dus stuurde ik na twee uur (tevergeefs) bellen maar een mail. Vandaag kreeg ik deze reactie: Deze speciale aanbieding van ons en Vodafone was op basis van ‘op = op’ en helaas is deze niet meer te bestellen. Om die reden kunnen wij geen nieuwe aanvragen meer aanmaken en u dit abonnement met toestel niet meer voor de eerder aangegeven prijs aanbieden. Mijn vraag luidt dan ook: Mag een bedrijf zomaar zeggen \'op=op\' wanneer dit niet in de advertentie zelf stond (ik zag het nergens staan) en de aanbieding een deadline heeft(in dit geval 3 uur vrijdag 30 maart). Ook zegt het bedrijf dat het product+abonnement op is, maar dit is niet het geval. Ze hebben de telefoon nog op voorraad en ook het abonnement wordt nog steeds aangeboden alleen nu met bijbetaling voor de mobiel (dus alleen de prijzen zijn veranderd).

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving
838

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Ja, die deadline is hetzelfde als op is op...
Of wat je ook vaak tegenkomt. Alleen geldig op een bepaalde weekdag.

Het is een reclame uitting een prijs stunt...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Precies en ze mogen ook gewoon 10 artikelen voor die prijs houden en dan zijn die 10 artikelen gewoon eens op, ook al hebben ze er stiekem nog 100 liggen.
Dat kan zeker, en zal beslist ook in de voorwaarden staan.
De aanbieding is de uitzondering, niet de regel.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding