Wat voor straf krijg je als ze met preventief fouilleren pepperspray vinden in je tas?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wetgeving
22.5K

Het beste antwoord

Pepperspray valt onder de wapenwet en je zult dus worden bestraft als iemand met verboden wapenbezit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En hoe hoog zijn die straffen dan?

Andere antwoorden (3)

Zonder tussenkomst van een Officier van Justitie kunnen ze je daarvoor 3 x 24 uur vasthouden en dit kan met nog eens 3 x 24 uur verlengt worden. Hierna moet de rechter commissaris een uitspraak doen voor verlenging "In voorarrest" houden van een verdachte. En dat kunnen ze tot aan het moment dat de Politierechter uitspraak doet...

Maximaal kun je voor het in bezit hebben van Pepperspray 24 maanden hechtenis krijgen. Maar dan moet je het daadwerkelijk gebruikt hebben...

Maar 'Met aan waarheid grenzende waarschijnlijkheid' krijg je de keuze om er vrijwillig afstand van te doen en is de zaak hiermee afgehandeld...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
250 Euro volgens onderstaand....

Meisje krijgt boete voor pepperspray
DVHN | Gepubliceerd op 16 november 2009, 13:25
Laatst bijgewerkt op 16 november 2009, 13:25
assen/emmen -
Ze had de pepperspray naar eigen zeggen in huis om zich te beschermen in de Emmer uitgaanswereld. Omdat busjes met bijtende stoffen ook tot de verboden wapens behoren, werd de 19-jarige K.B. uit Emmen vandaag door de Asser politierechter veroordeeld tot een voorwaardelijke boete van 250 euro.

De 48-jarige S.B., de vader van het meisje, bleek in het bezit van een stroomstootwapen. Samen met zijn dochter verscheen hij voor de rechter. Zijn zaak werd bij gebrek aan een tolk uitgesteld. De familie B. is afkomstig uit Kosovo.

Om haar gang naar de rechter af te kopen, werd het meisje een boete van 250 euro aangeboden. Omdat zij naar eigen zeggen niet wist dat het bezit van pepperspray verboden is en zij bovendien als student van 300 euro per maand moet rondkomen, besloot ze de zaak aan de rechter voor te leggen. Met succes. Die legde de boete geheel voorwaardelijk op.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan rekenen ze je in met pepperspray... De politie mag dat en ook tasergunnen, maar gewone burgers: Uit den boze... verboden wapenbezit en een aantekening in je strafboek, oh nee strafblad...