Bed gekocht en aanbetaald nu zie ik het ergens anders voor 350 euro minder kan ik die bestelling nog annuleren?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je de bed online gekocht of in de winkel?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zou fijn zijn als vraagsteller dat zou kunnen verhelderen waar het bed gekocht is.

Antwoorden (3)

Bestelling annuleren wordt waarschijnlijk lastig, wat je kan doen is even langs de winkel gaan met het foldertje waar het bed goedkoper is. Als zij goede service verlenen komen ze je wel wat te gemoed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt het proberen, en anders kun je het artikel als je je aankopen op het internet hebt gedaan binnen 14 dagen retourneren voor een volledige creditering van je aankoopsom.

Dit is geregeld in het BW in de Wet Kopen op Afstand, volgens de Europese regelgeving.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De bestelling annuleren mag en kan je ten aller tijden.

Echter de aanbetaling krijg je dan niet terug, de aanbetaling is namelijk de waarborg voor de verkoper dat u het bed afneemt en hij niet met iets blijft zitten.

Of de verkoper extra korting wil geven op het bed kan niemand vooruit zeggen, men weet namelijk niet wat de inkoopsprijs van het bed is
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een bestelling annuleren mag en kan je helemaal niet ten alle tijden. Het beginsel van het contractrecht is dat als twee (of meer) partijen iets afgesproken hebben, dat ze daar ook aan gebonden zijn. Er zijn een aantal wettelijke gronden waarom een contract ontbonden kan worden (wanprestatie, de bedenktermijn van de wet koop op afstand), maar er bestaat nergens een recht om ten alle tijden een koop te annuleren tegen kwijting van een aanbetaling. Vraagsteller kan zich dus wellicht beroepen op de Wet Koop op Afstand (als het via het internet of per telefoon gekocht is), maar anders dan dat lijkt er me weinig gronden om te annuleren, tenzij ze dit in de overeenkomst (via de algemene voorwaarden) afgesproken hebben. Dus er zijn twee uitkomsten: de winkel levert het bed en krijgt het resterende bedrag betaald. Of de partijen maken een afspraak over het ontbinden van het contract (met wederzijdse instemming) waarbij er wellicht een vergoeding aan de winkelier wordt afgesproken voor gedane moeite. Maar daar is geen wettelijk recht op.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een bestelling mag je wel ten aller tijde annuleren, echter zijn er kosten aan verbonden, dit is meestal gelijk aan de aanbetaling die men gedaan heeft (10% van de koopsom). Vergeet niet dat elk contract te verbreken valt door beide partijen als beide partijen tot een overeenstemming komen, als men het contract leest dat men sluit met een meubelzaak in verband met een bestelling zal je zien dat daar in opgenomen is dat de bestelling geannuleerd kan worden maar dat dan de aankoopsom als annuleringskosten worden gezien.