Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Het beste antwoord

In België en Nederland is een poging tot zelfmoord niet strafbaar. Tenzij je met die poging ook andere in gevaar brengt, zie link
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Nee... Dat mag godzijdank nog...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat hangt ervan af op welke manier je het probeert.Midden op de spoorweg gaan liggen is een strafbaar feit.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn broer pleegde zelfmoord.
Omdat hij werd gevonden zonder dat er in eerste instantie een aanwijsbare oorzaak voor zijn dood was, moest de politie eerst een onderzoek doen.
Nadat onderzoek bleek het zelfmoord te zijn, waarop de politie "de zaak" vrijgaf met de opmerking: het was zijn eigen keuze om een eind aan zijn leven te maken, hij is daarin volledig vrij geweest en er is dus geen strafbaar feit gepleegd.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Is niet strafbaar maar als je suicidale gedachten hebt (hier maak ik mij zorgen om) dan denk ik dat het tijd is om proffesionele hulp te gaan zoeken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedankt voor de zorgen, maar ik ben simpelweg geïnteresseerd in de wetgeving omtrent zelfmoord.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gelukkig maar *pfieuw*
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Opgelucht! Maakte me echt zorgen
Het is in principe alleen strafbaar als je een poging doet om iemand anders te vermoorden. Hoe het precies zit als je meerdere persoonlijkheden hebt, weet ik ook niet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat ligt eraan hoe je hem uitvoert.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Gast6821;

Nee, gelukkig staat enkel op een geslaagde poging tot suïcide de doodstraf.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dacht het niet, maar of het in het ziekenfondspakket zit zou ik dan maar eerst navragen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Neen wel het helpen van iemand die zelfmoord pleegt. Tenzij het 'n arts is en dit m.b.t. euthanasie is:

W.v.S. art 293 & W.v.S. 294
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding