Mag een piloot (prive)bellen tijdens het vliegen? of staan hier boetes op?

Bellen vanuit een vliegtuig kan met satelliettelefoons.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving
2.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik denk alleen handsfree;)

Het beste antwoord

Ja hoor. Dat mag.
Uiteraard mag de veiligheid niet in het geding komen maar de meeste tijd vliegt het vliegtuig op automatische piloot.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Een piloot zal over het algemeen communiceren via radio.
Hij geeft bijvoorbeeld de positie van het vliegtuig door aan de grond.
Hij zal niet gauw prive bellen met de satelliet telefoon in de cockpit.
Mocht hij prive willen bellen zal hij dat eerder misschien doen via een telefoon in de cabine (ik heb het hier over een groot passagiersvliegtuig).