Hoe zit dat eigenlijk met de verklaring van de rechten van de mens? Krijgt men die sowieso, of moet men er verplicht voor werken?

Ik meen te hebben begrepen dat elk mens recht heeft op huisvesting. Ik weet niet of elk mens ook recht heeft op voedsel? En medische zorg? Maar mijn vraag is eigenlijk, heeft iedereen daar recht op, ook mensen met andere opvattingen? Ik wil bijvoorbeeld niet werken om daarmee die rechten te verdienen. Ik ga er vanuit dat men ze als mens sowieso heeft, of men nu werkt of niet. Is dat zo? Of zijn die rechten eigenlijk, in de grond van de zaak, toch maar een zoethoudertje, een fabeltje, gezien ik zo vaak het gevoel heb dat als je niet wil werken je dan ook niet mag eten en maar op straat moet slapen?
Gelieve zich te onthouden van moraliserende antwoorden betreffende mijn vrije keuze om liever niet te werken.

Toegevoegd na 7 minuten:
En kom me ook niet vertellen dat als niemand werkt, de mens niet zou kunnen leven. Ten eerste zijn het maar enkelinge die liever iets anders doen dan werken, en ten tweede, behalve de mens is er geen enkel ander dier dat werkt en toch leven zij gelukkig en in harmonie met de natuur, iets waar de mens blijkbaar niet toe instaat is.

Weet jij het antwoord?

/2500

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100