onterecht beschuldigd van discriminatie wat kan ik doen?

Ik heb 2 maanden geleden een klacht ingediend bij een woningbouwvereniging.Ik vond dat er informatie is achtergehouden.Ik had geschreven.."misschien is niet neit gemeld omdat wij twee lesbische meiden zijn die samenwonen en er gedacht werd...die kunnen dat toch niet (plaatsen van muurtje).

Nu kreeg ik vanmiddag overdonderde bezoek,van een boos iemand (waar het overgaat) dat hij mij voor de recht wil slepen omdat ik Hehm discrimineer ( beschuldigd)....ben er erg van geschrokken en ik moet mijn klacht terug trekken.

Is dit terecht? kunnen zij mij iets aansprakelijk voor stellen??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving
2.1K

Antwoorden (3)

Ik kan geen reden vinden waarom jij iemand zou discrimineren, je past gewoon je recht toe.

Ga in overleg met de woningbouwvereniging en houdt voet bij stuk.

Werkt dit niet kan jezelfs overwegen aangifte te doen wegen bedreiging.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat ligt er aan, wat er allemaal in die brief staat. Hij/zij kan die brief overleggen als bewijsmateriaal. Als uit de context blijkt dat je gediscrimineerd hebt, dan kunnen ze wat tegen je doen.

Als je zeker weet dat je NIET discriminerend bent geweest in die brief, dan kunnen ze je niks maken!

Sterkte!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het woordje "misschien" maakt een aanklacht wegens discriminatie wel erg zwak.