Alcohol test / blaastest beïnvloed door mondalcohol / overgeven ?

Beste Allemaal,

Ik heb een zeer brandende vraag waar ik maar niets over kan vinden op Google...

Een tijd geleden ben ik aangehouden door de politie met teveel alcohol op. Voordat ik op het bureau de blaastest aflegde had ik in mijn cel gekotst. Vervolgens had ik zoveel geblazen dat mijn rijbewijs in beslag genomen werd. Ik vroeg aan de politie agent of kotsten / overgeven invloed heeft op de uitslag. Daarop vertelde hij mij dat er dan sprake was van ''mondalcohol'' en dat er dan 20 minuten later een nieuwe blaastest zou moeten worden afgenomen. Ik vertelde hem toen dat dat bij mij het geval was. Hij baalde ontzettend en stopte me terug in de cel met wat doekjes om het op te ruimen. Ik verwachte op dat moment een nieuwe test. Uiteindelijk kwam de betreffende politieagent terug met de mededeling dat hij een grapje gemaakt had en dat ik niet zo achterlijk moest doen en dat ik gewoon mijn rijbewijs kwijt was.

Ik ben hiertegen in hoger beroep gegaan en ben nu op zoek op internet naar de juiste manier van procederen in dit soort gevallen.. Dus wat als iemand kotst voor de blaastest.. En de tweede vraag is heeft kotsen invloed op de uitslag.. Bestaat de term Mondalcohol en is dat beïnvloedende voor de uitslag van een blaastest.

Daarom vraag ik jullie hulp mij te helpen met het vinden van artikelen / bronnen / info hierover.. Over suggesties etc. heb ik niets omdat ik echt met bewijzen aan moet komen bij de rechtbank.

Alvast bedankt!

Weet jij het antwoord?

/2500

Het is eigenlijk heel simpel; u had, nadat u de ademanalyse op het bureau had afgerond een tegenonderzoek kunnen aanvragen. Dit is een bloedonderzoek. Een ggd-arts komt dan naar het bureau, om een aantal buisjes bloed af te nemen, dat vervolgens wordt geanalyseerd door het NFI. Dit bloedonderzoek is wel voor eigen kosten. U heeft kennelijk geen gebruik willen maken van deze mogelijkheid. Achteraf protesteren tegen de uitslag van de ademanalyse is dan verder zinloos, als u enkel het overgeven als argument heeft. Overigens staat in de voorschriften ook niet dat iemand, nadat hij heeft overgegeven, pas na 20 minuten mag worden getest. Tussen het eerste contact op straat en de test moet wel 20 minuten zitten. Misschien heeft u de uitleg van de agent niet helemaal goed begrepen.

Mondalcohol Er zijn vele fabeltjes over hoe je een ademtest kunt beïnvloeden. Het fabeltje dat waarheid bleek betreft mondalcohol. Het is inderdaad mogelijk het de uitslag van de ademanalyse te beïnvloeden, maar het zal je niet helpen tijdens een alcoholcontrole. In tegendeel. Je zult meer tijd kwijt zijn omdat de test na ca 20 minuten herhaald moet worden. Of omdat je op een andere locatie een bloedtest moet ondergaan. Je kunt zo'n bloedtest of blaastest ook weigeren, maar dan mag je meteen een EMA cursus volgen. het bestaat dus wel. dat jij gaat vertellen dat dit bij jou niet het geval is slaat natuurlijk helemaal nergens op. kotsten kan idd invloed hebben op mondalcohol (net zoals kauwgom en andere foefjes) vandaar de 20 minuten. misschien stond je wel zo te slingeren op je benen dat het overduidelijk was dat je gedronken had. kotsen is natuurlijk helemaal een actie wat niet in je voordeel werkt. je had simpelweg zoveel mondalcohol dat de meter toch wel uitsloeg. je bent dus gewoon je rijbewijs kwijt. rechten heeft geen zin, de feiten spreken tegen je. als jij zo flink bent om te drinken en achter het stuur te kruipen is het goed dat jij je lesje leert. hier kom je dus gewoon niet onderuit en dat heb je aan jezelf te danken.

Bronnen:
http://www.verkeerspsychologie.nl/index.ph...

De term mondalcohol bestaat wel. Dat is ook de reden dat er tussen het eerste contact (en blaastest) op straat MEER DAN 20 minuten gewacht moet worden met de ademanalyse op het bureau. Iemand kan op staat een F-blazen (FAIL, over het algemeen invordering rijbewijs, ook wel FOUTE BOEL genoemd) en op het bureau prima onder de grens zitten als deze net een slokje heeft genomen. Er zijn regels over het wachten na het overgeven in de cel. Ook het Besluit Alcoholonderzoeken van het OM voorziet er niet in. Je bent dus bezig met volledig nieuwe materie waar volgens mij ook nooit onderzoek naar gedaan is. Succes!

Als je al in de cel zat vanwege teveel alcohol, heb je dus al geblazen op straat, in je auto. Nu wil je daar onderuitkomen om te zeggen dat je hebt gekotst? Ik hoop het niet! Wees blij dat je in je dronken bui niet iets ergs in het verkeer heb veroorzaakt! En schaam je voor deze vraag! Mensen die drinken als ze rijden moeten worden aangepakt en mogen niet vrijgepleit door kotsen en "mondalcohol smoesjes" Kost me vast weer punten, maar dat vind ik niet zo spannend als het gaat om alcohol in het verkeer, wat veel strenger dan bovenstaande moet worden aangepakt!

ik heb een voorlichtingscursus over alcohol bijgewoond. Een onderdeel ervan was om een bepaalde hoeveelheid te drinken, dat te meten en dan te rijden. Er werd ook gesproken over mondalcohol dat hebben we ook gemeten, na een slok vodka meteen blazen meet je een promille waar je bij wijze van spreke dood aan zou moeten gaan, na 20 minuten kan je pas echt meten. des al niet te min had je ook niet zo gek moeten doen trouwens:P

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100