Dat betekent dat het bedrijf in kwestie niet verplicht is om bepaalde dingen na te komen.
Stel ze hebben een advertentie waarin staat dat ze altijd open zijn, dan kun jij niet klagen als jij daar op een dag aan de deur staat dat ze gesloten zijn.
Of er is en advertentie met bewaardozen. In de advertentie zijn de dozen groen gekleurd, als je ze koopt blijken ze rood te zijn, helaas je kunt niet protesteren, je hebt geen recht op die kleur groen
anneliez
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een extra voorbeeldje ter verduidelijking:
Examenresultaten worden tegenwoordig vaak op internet gepubliceerd. Daarbij wordt bijna altijd de kanttekening gemaakt dat aan de cijfers geen rechten ontleend kunnen worden. Hiermee wordt bedoeld dat als jij volgens het overzicht op internet een 8 hebt, waarna bij de bespreking blijkt dat het slechts een 6 was, jij geen recht hebt op de 8.
anneliez
12 jaar geleden
hetzelfde geldt voor de uitslagen van de loterij, had ik ook als voorbeeld kunnen nemen

Andere antwoorden (2)

Dat de schrijver van het bericht niet aangesproken kan worden op mogelijke fouten of onjuistheden in het geschrift.

Aan dit bericht kan men geen rechten ontlenen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
er gaat altijd tekst of info aan vooraf voor deze zin komt.
(het voorgaande)

je kan dus stellen dat je op het 'voorgaande' niet terug kan vallen. ('ja maar hier staat'..... gaat dus niet op)