Hoelang kan je maximaal krijgen voor vernieling,, bedreiging en beledigign van ambtenaar in functie als je al een strafblad heb?

Een vriend van ons had ruzie met z,n ex vriendin en heeft uit woede haar voordeur in geslagen... en dat 3x.. ! hy heeft een paar dagen later by de sociale dienst ook een fout gemaakt door na een conflict met een medewerker in zijn gezicht te spugen en hem te bedreigen.. nu moet hy voor deze accefietjes vandaag voorkomen maar wat kan hy hier maximaal voor krijgen aangezien hy al een strafblad heeft?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (2)

Ik denk een jaar of 3 verplicht werken in een riool en daarnaast 1200 uur gras tussen de tegels uit krabben midden in een groot winkelcentrum, uiteraard in zijn eigen vrije tijd op zaterdag middag met een pipo de clown pak aan.

maar helaas is het moeilijk in te schatten dat beslist de rechter en de straffen voor bedreiging van een medewerker van de sociale dienst zijn niet mis tegenwoordig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daar gaat de officieer over wanneer je al een strafblad hebt. De rechter zal de situatie bekijken in verhouding met hoe de situatie ging. Omdat hij al een strafblad heeft, zal het zwaarder belast worden. Afwachten dus maar vast niet langer dan 3 jaar