Wat mag een school niet doen en wat wel?

Bv. Je fiets aan een ketting vast maken als je je fiets niet goed hebt gezet is zoiets officiëel verboden?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving
2.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goede vraag, lijkt toch een soort van 'diefstal' te zijn, of niet?

Antwoorden (2)

Het is de grond van school, dus als jij op een ongepaste manier je fiets wegzet, mogen ze je fiets vastmaken ja.
Stel je voor dat jouw buren hun fiets in jouw kamer leggen, dan wordt je daar ook niet blij van, en leg je hem maar vast aan een ketting zodat ze er hinder aan hebben en ze het de volgende keer niet meer doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Scholen en andere instellingen kunnen hun eigen regels maken, zolang ze maar binnen de wet vallen.
Dus ja dat mogen ze.