nee sorry dat geld hebben ze aan griekenland gegeven..

nu even serieus, ja je hebt recht op een uitkering, zelfs al zou je nog thuis wonen. Als je thuiswoont is een uitkering net genoeg om je verzekering te betalen, woon je op jezelf of samen, dan heeft jouw huishouden minimaal recht op een sociaal minimum.

verder weet ik niet wat jij hiervoor hebt gedaan, maar als je hiervoor gewerkt hebt zou je ook in de ww kunnen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
van mij een min, omdat je al begint op het recht van een uitkering. Deze jongen heeft blijkbaar nooit gewerkt, anders had hij dit wel geweten. Hij woont thuis, doet niets en wil dus een sociale (bijstanduitkering). En nee daar heeft hij geen recht op.
23 jaar en goed gezond. Dus die kan gewoon werken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Precies, niks aan toe tevoegen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@kriz, en toch heel krom, heeft hij recht op een uitkering, maar zoals ik al aangeef, deze uitkering + zorgtoeslag = prijs van basis verzekering.. zorgt er alleen maar voor dat men verzekerd is..
Dat zou kunnen, je moet je dan eerst inschrijven bij het UWV als werkzoekende. Als je geen recht hebt op WW, kun je recht hebben op bijstand, daarvoor word je doorverwezen naar de sociale dienst. Ivm met je leeftijd, kom je dan in een WIJ -project. Dit is voor 23-27jarigen, en houdt in dat je samen met je coach gaat zoeken naar werk, en in de tussentijd bezig bent met werk zoeken, studeren of een tijdelijke gesubsidieerde baan krijgt via het project
anneliez
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is niet helemaal correct. Je schrijft je in bij het CWI - Werkplein. Dit is niet precies hetzelfde als het UWV. Recht op bijstand heeft vragensteller niet, aangezien hij nog maar 23 jaar oud is. Bijstand is voor 27+. Inderdaad komt vragensteller dan in de Wet WIJ. Deze is van 18-27 jaar, niet van 23-27 jaar.
anneliez
12 jaar geleden
Klopt UWV is de oude naam, vergeet ik nog steeds