Ik ben opgelicht via marktplaats. Hoe kom ik achter de persoonsgegevens?

Ik ben opgelicht. Heb aangifte gedaan en de bank gevraagd maar kan niet achter persoonsgegevens komen van de oplichter. Ik heb een naam, bankrekening van die persoon. Iemand tips? Politie, bank doet niets en advocaat te duur.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving
43.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
GA NA DE SITE OPGELICHT OP HET NET EN ZET DAAR JE ZAAK NEER DIT WERKT ECHT HIER KIJKT OOK DE POLITIE REGELMATIG OP
EN JE MOET VOOR JE IN ZEE GAAT MET IEMAND OP INTERNET EERST IS WAT TIJD STEKEN EN GOOGLE OP NAAM EN KIJKEN OP SITES ZO ALS OPGELICHT OP HET NET
ER ZIJN ER MEER DUS ZINT EER BEGINT
Frimu2
12 jaar geleden
Hoop reacties, maar weinig op jouw vraag. Bij het verkrijgen van persoonsgegevens , ben je echt op je zelf aangewezen. Zelfs al heb je een vriendje bij de betreffende merk bank , Mogen die weer niet snuffelen bij fillialen. Mij een keer overkomen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Marktplaats is eigen risico
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
In de praktijk doet NIEMAND iets . Je kunt fluiten naar je centen en via de privacywet wordt de oplichter vele malen beter beschermd dan het slachtoffer . Ik had hem met naam en rekeningnummer op Marktplaats gezet om anderen te waarschuwen en die hypocriete bende van MP wist niet hoe gauw ze mijn advertentie moesten verwijderen om dat ik gegevens van derden er in had vermeld. Ze willen MP gezellig en schoon houden en als ik nog 'n keer zo iets er op zou zetten , werd mij de toegang tot MP ontzegd . Waar halen ze de schijnheilige brutaliteit vandaan ? Je bent in Nederland beter af door de boel te tillen , blijkt maar weer eens .
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Verwacht van marktplaats niets.
Je krijgt zelfs niemand aan de lijn behalve een computer.
Maar wel veel geld aan ons verdienen.

Antwoorden (13)

Daar kom je niet achter, je kan proberen op internet een telefoonnummer/adres bij de naam zoeken maar als je daar niks op kan vinden heb je pech.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als ik jou was zou ik marktplaats inlichten.

Marktplaats heeft wellicht wel persoonsgegevens en kan anders de desbetreffende persoon het IP oid blokkeren..? Ik weet niet wat marktplaats hiermee doet, ik zou ze wel op de hoogte stellen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
marktplaats inlichten, en als je dat vraagt doen zij nog eens aangifte bij de politie.

kijk de link bij de bron maar eens.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er is een site dat heet opgelichtopinternet.nl meldt daar deze oplichting,wellicht zijn er meerdere gedupeerden. Aangifte doen helpt altijd als er meerdere personen zijn dan pakken ze deze oplichter aan. Op de site kun je meer tips vinden wat te doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
http://www.marktplaatsoplichting.nl/

https://www.mijnpolitie.nl/if.shtml
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben ook een keer opgelicht, ben niet achter de gegevens gekomen en dat is ook lastig. Ik heb een aangifte gedaan op www.mijnpolitie.nl en heb een mail naar markplaats gestuurd, ook naar tros opgelicht en bij de bank gevraagd. De bank zei tegen mij dat die bank van die vrouw een brief sturen naar die vrouw en als die het geld niet binnen een bepaalde tijd terug stortte de bank verplicht is de gegevens van die gene aan mij te geven. De naam is zover ik weet, altijd nep. Als het toevallig Moniek van der Veen is dan zou ik je kunnen helpen.. Ik denk dat je er niet veel aan kan doen als de politie en de bank er niks aandoen. Als je nog vragen heb of denk dat ik je ergens mee kan helpen, ik help je graag dus vragen zijn welkom!

Ik hoop voor je dat je het geld terug krijgt wat helaas niet vaak het geval is, ik had geluk dat ik het geld wel terug kreeg maar heb daar ook dagen en nachten lang op de computer voor moeten zoeken en veel actie's hebben moeten ondernemen..

Ik weet hoe klote dit gevoel is, ik wens je heel veel succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kennis van mij heeft het zelfde meegemaakt met iemand die een Wii te koop aanbood. Uiteindelijk heeft hij en de politie en marktplaats en de bank ingelicht. Marktplaats heeft de account geblokkeerd en advertenties van de site gehaald. Politie kon ook niet veel hem betekenen. Uiteindelijk heeft hij de desbetreffende persoon opnieuw gemaild met het verhaal van de aangifte bij politie en marktplaats.
Daar reageerde ze in 1ste instantie heel verbaasd op. En twee mailtjes later stond zijn geld weer op de rekening.
Dus mocht je het email adres nog hebben kun je altijd aangeven dat je aangifte bij politie en marktplaats hebt gedaan. Maar je moet zeker aangifte bij politie en m.p doen.

Suc6 verder met dit probleem.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wij hebben ook wel eens een box set dvd's besteld die nooit werden geleverd.. onder de 250 euro word er zo goed als geen aandacht aan besteed, niet door marktplaats of door politie..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kijk hier eens, hier staan handige tips hoe je het kan voorkomen (wat helaas nu al te laat is) en wat je kunt doen als je bent opgelicht: http://pc-en-internet.infonu.nl/diversen/78086-opgelicht-via-marktplaats.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn een aantal stappen die je moet zetten.
1. Melding doen bij www.mijnpolitie.nl
Zij brengen Marktplaats op de hoogte en bij meerdere meldingen wordt het verkopers account geblokkeerd.
2. Meld je aan op www.opgelichtopinternet.nl. Zij hebben een stappenplan die je door het hele proces begeleiden en zij proberen contact te leggen met de verkoper. Aan het eind van het stappenplan rolt er een brief uit waarmee je de bank op de hoogte brengt. Zij hebben veel ervaring en helpen echt de gedupeerde een stap verder en brengen alle gegevens bij elkaar zodat de verkoper sneller opgespoord wordt.
3. Verstuur de brief, de bank zal naar aanleiding van deze brief contact opnemen met verkoper en verzoeken het bedrag terug te storten. Mocht verkoper daar geen gehoor aan geven dan is de bank verplicht je de adresgegevens te verstrekken zodat je een procedure kan beginnen.
4. Voeg de gegevens die je ontvangt toe aan je aangifte, dat scheelt de politie een hele hoop werk.

Als er veel meldingen zijn tegen de verkoper zal de politie een vervolg onderzoek instellen en beslist de Officier van Justitie of het voor de rechter gebracht wordt. Als je aangifte in het proces wordt meegenomen dat kan je aanspraak maken op schadevergoeding, dit wordt dat geind via het centraal justitieel incassobureau.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zelfs al weet de politie wie de dader is.. er is vaak een gebrek aan 'bewijs'

Laats was er een dure motor gestolen €10.000, de dief wou even een proefritje maken. Hij ging op de vlucht met de motor en keerde niet terug naar de eigenaar. De eigenaar deed aangifte; hij had tenslotte het id bewijs van de dader..
De politie deed helemaal niets?!!!!
gelukkig hebben we in Nederland zulke mensen als Alberto Stegeman die hier achteraan zit en de politie op zn plaats zet! daarna heeft de eigenaar volgens mij nog wel zn motor terug gekregen ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Helaas worden de oplichters doorgaans beschermd. Wat je wel kunt doen, is naar opgelichtopinternet surfen en zien of die persoon daar al gekend is maar dan nog is het een heel gedoe om alle documenten in te vullen om uiteindelijk iets van je geld terug te zien. In de praktijk zal dat dan ook niet lukken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Beslag leggen op zijn bank tegoed. Daarvoor brengt de bank iedere keer € 50,-- tot € 100,00 administratiekosten in rekening bij de eigenaar van de rekening.

Dan gaat hij het wel oplossen als je dat een paar keer hebt gedaan.