Kan je een boete krijgen voor het planten van bomen ?

Hier in de buurt word een nieuw bos aangelegd dat doormiddel van wilde groei van bomen beplant word zeg maar. Je kan er wel al doorheen lopen.

Nou heb ik wat uitschieters van een paar appel een peren bomen laten wortelen en ik wil ze eigenlijk daar planten.

Weet iemand of je daar een boete oid voor kan krijgen ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving
10.9K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Leuk! Gewoon doen!
jodyenboyke
12 jaar geleden
Leuk! Haha, ik heb nog 2 walnotenbomenstekkies in de aanbieding....
zondag
12 jaar geleden
Lekker doen gewoon.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kom maar met die walnotenbomenstekkies, ik plant ze wel hahaha

Antwoorden (3)

Nee volgens mij niet.wel voor kappen, maar niet voor aanplanten. Tenzij het priveeigendom is, dat bos, dan zou het misschien nog geschoven kunnen worden onder beschadiging van eigendommen. Maar als jij er geen naambordje bij hangt en het niet aan iedereen verteld zal het zo'n vaart niet lopen.
Best een leuk idee eigenlijk zulke bomen ertussen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je ongevraagd een boom op andersmans grond plant dan ben je in overtreding. Als daar om verzocht wordt zul je hem weer weg moeten halen. Als je weigert hem weg te halen kan er een zaak van gemaakt worden en draai je voor de kosten op om de boom door derden te laten verwijderen. Een boete krijg je er niet voor. Als niemand het ziet, zit je goed of men moet later kunnen bewijzen dat jij de boom geplant hebt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En welke overtreding pleeg je dan?
Dit is niet toegestaan. De enige plek waar je zonder vergunning een boom mag planten is op je eigen terrein. In dit geval is het zeker onwenselijk omdat wilde groei inhoud dat de natuur zijn eigen weg moet kiezen. Nu zullen de gevolgen van een enkele appel boom meevallen maar de gevolgen over 10/20 jaar zijn niet in te schatten