Mag ik mij auto helemaal volplakken met logo's van mijn favoriete merk sigaretten?

Het gaat me er niet zozeer om dat de fabrikant problemen zal maken, maar je moet het meer zien vanuit het reclameverbod voor tabak. Voor de goede orde: ik krijg er dus geen geld voor.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving
3.7K

Het beste antwoord

Natuurlijk mag je,je auto volplakken met stickers van sigaretten en of shagmerken.
Je dient hiermee niet het belang van een of andere fabrikant wanneer je verschillende merken plakt.
Pas wanneer je in opdracht van een fabrikant plakt met het oog op het maken van reclame en je hiervoor betaald krijgt zou er wellicht iets tegen je kunnen worden ondernomen.
Maar...als je dit doet omdat je het mooi vind en het een hobby van je is om je auto met stickers op te sieren (ook al zijn sigarettenmerken) moet ik de eerste rechter nog tegenkomen die je dat zal kunnen verbieden en of je een boete op zal kunnen leggen.
Het valt nl. onder de vrijheid van meningsuiting en zal niet kunnen worden aangepakt of verboden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Als jij dat wilt, ik zou niet weten wie of wat je dat zou kunnen verbieden???
Ik moet de eerste nog tegenkomen die er een melding (geen idee waar) van zou kunnen maken of je moet heel kinderachtige buren hebben?
Nee, ik zie er geen probleem in / mee

Toegevoegd na 1 dag:
De tabakswet, bah, ik heb er tabak van haha:)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De Tabakswet verbiedt het.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
de tabakswet, wie weet daarvan, of hoe kinderachtig moet je zijn om iemand daar op aan te geven gewoon doen en ermee stoppen zodra je er gezeur over krijgt... de tabakswet, bah.
Ik ben helemaal niet voor of tegen roken, maar sommige wetten zijn zo verschrikkelijk kinderachtig, alsof ze alleen maar als doel hebben om iemand dwars te zitten......!!!!!!!!!!
Volgens de Tabakswet is tegenwoordig elke vorm van tabaksreclame verboden, behalve in de tabaksspeciaalzaak.
Het mag dus NIET.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Helemaal gelijk, maar de vraag is natuurlijk of het nog reclame is als je het zonder enig commercieel belang doet en een hoop verschillende merken erop hebt staan. Is het dan niet gewoon vrijheid van meningsuiting?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Of je er zelf belang bij hebt is niet belangrijk, een buitenstaander kan niet beoordelen of de auto van een liefhebber is of van een sigarettenverkoper.
De reclame-uiting in het openbaar is gewoon verboden.
Marlboro en Camel hebben nog geprobeerd om het reclameverbod te omzeilen met Marlboro leisure wear en de Camel Trophy, maar dat werd ook verboden.
Hoewel de reclame uitingen niet rechtstreeks reclame voor sigaretten maakten was het gebruik van de logo's en merknamen verboden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daarbij, ook op drank word veel accijns geheven, kan net zo dodelijk zijn, en reclame daarvan is NIET verboden, dus hoe schijnheilig kun je (als overheid) zijn? Op beide zaken wordt grof verdiend door middel van accijns... Maar de ene reclame mag wel en de andere niet, duh!
Nee, dit mag niet. Je moet namelijk de kleur houden die je auto heeft. Dit staat zo in je Kentekenbewijs, en mag je niet zomaar veranderen...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je mag best een paar stickers op de auto plakken, daar verander je de kleur niet mee.
Het mogen echter geen stickers zijn die reclame voor tabaksproducten maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar hij vroeg: "mag ik mijn auto HELEMAAL volplakken"
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zolang jij nog de originele kleur kan aantonen (bv binnenpanelen in de kofferbak) hoef je geen ander kenteken aan te vragen ivm kleurwijziging. Pas als je de auto in zijn geheel spuit, dus helemaal stript, en echt alle panelen een andere kleur geeft, dat er nergens meer de kleur van het kentekenbewijs te zien is, dan pas moet je hem laten wijzigen.