Hoelang mag het duren voordat je "schadegeld" voor je auto ontvangt?

2 maanden geleden stuurde een vrachtwagenchauffeur zijn vrachtwagen in mijn auto. Hij bekende gelijk zijn schuld. Netjes afgehandeld en schade formulieren ingevuld. Helaas was het een Belgische vrachtwagen en dat zou even kunnen duren. Vandaag heeft de expert EINDELIJK gebeld en dinsdag komt hij kijken.
Hoe lang duurt het voordat ik me geld krijg? Hoelang mag het maximaal duren?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving
3.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb dit meegemaakt met een taxibusje die tegen mijn geparkeerde auto aanreed en heb een jaar moeten wachten op mijn geld. Taxichauffeur ontkende. Gelukkig had ik een aantal getuige verklaringen en nadat ik bij de schade expert geweest was moest ik nog 8 maanden wachten voor ze tot uitbetaling over gingen. Ik hoop dat jij meer geluk hebt maar ook een hoop geduld. Succes ermee!

Het beste antwoord

De expert kan je mogelijk al vertellen op basis van dossier of de tegenpartij blijft bij het erkennen van de schuld. Als dat zo is zal eea snel geregeld zijn. Helaas staan hier geen wettelijke termijnen voor waarbinnen het geld gestort moet zijn. Hou er altijd rekening mee dat een chauffeur later zijn aansprakelijkheid ontkent, dan zal je mogelijk langdurig moeten wachten op je geld omdat je de tegenpartij moet overtuigen van jouw onschuld. Dit lukt meestal redelijk snel als je bijvoorbeeld de politie ter plekke is geweest. Danwel een rechtbijstand kan wat voor je betekenen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Druk zetten op zowel het expertise bedrijf en de tegenpartij.
Mijn verzekering en tussenpersoon zijn hier te laks voor geweest. Na 3 dagen achterelkaar bellen kreeg mijn zaak prioriteit.

Andere antwoorden (1)

uit eigen ervaring kan ik zeggen dat het heel lang kan duren voor je uiteindelijk je geld krijgt.
bij mij heeft het namelijk alles bij elkaar iets meer dan twee jaar geduurd voor de verzekering iets uitbetaalde.
je hebt een voordeel dat de chauffeur schuld bekend heeft, maar vaak zie je helaas dat dit alsnog word ingetrokken. het kan ook zijn dat het wel allemaal heel snel gaat lopen en dat hoop ik ook eerlijk gezegd voor je.
het ligt namelijk ook een beetje aan de verzekering van de tegenpartij.
het gaat hier om een vrachtwagen dus de kans is groot dat het via de verzekering gaat lopen van zijn werkgever.
is de werkgever verder goed verzekerd ga ik er vanuit dat het allemaal vrij snel geregeld kan zijn.

succes!