Nekslijtage + Hepatitis b drager, mogen zulke ziekte patient zwaar dingen sjouwen en tillen?

Vandaag 31/05/2011 moet ik voor mijn begeleider/voorman aan het plakken voor een potjes,en als volle krat heeft bijgevuld,weegt ongeveer 15 kilo per krat,en niemand kan mij helpen,omdat iedereen hebben problemen met haar lichamelijke beperking,ik durf ook niet te vragen,dus ik probeerde ongeveer 15 kratten te dragen en dan opstapelen op een pallet.

In tussentijd voel ik beetje hoofdpijn en oorsuizen,ogen was ook moe!

Ik ben paar keer tegen mijn werkleider en werkconsulent,bedrijfarts heeft gezegd,dat ik pijn heeft gevoeld na de sjouwen, dragen en tillen.

Waarom laten ze mij weer aan zo genoemde werkzaamheden doen,ik werk bij de Werknemers Sociale Werkvoorziening(WSW bedrijf).
Waarom houden de werkleider en voorman niet rekening met de herindicatie van mijn persoonlijk(aanpassing om te kunnen werken).

De belangrijkste aanpassingen zijn:

Niet zwaar tillen of dragen.
Schroefbewegingen maken met hand en arm vermijden.
Niet te lang lopen en/of staan tijdens het werk.
Vaste,bekende werkwijzen.
Geen afleiding door activiteiten van anderen.
Geen veelvuldige storingen,onderbrekingen,deadlines of productiepieken.
Een aangepast werktempo.
Speciale begeleiding op de werkplek die u hulp biedt bij het oplossen van sociale problemen en evaluatiegesprekken voert.

Mijn vraag is: Wie kan mij helpen om dit soort problemen te voorkomen.

En hoe kan ik tegen houden,en durf niet mondelingen tegen mijn voorman en werkleider te vertellen,wat nu?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving
1K

Antwoorden (2)

Elk bedrijf heeft verplicht een preventiewerker die er zorgt voor draagt dat de werkgever zich aan de arboregels houdt.
De preventiemedewerker heeft ook een korte lijn met de OR.
Verder is het raar dat je werkleider, werkconsulent en arts hier geen gehoor aan geven. Waarom ga je geen gesprek aan met de bedrijfsarts?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1
иувкшоаыфкеыб пщуву щздщыыштп
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
sorry, toetsenbord stond nog op Russisch ingesteld :P
vertaling:
+1, bedrijfsarts is een goede oplossing voor deze situatie
Vervelend dat er geen rekening gehouden wordt met wat je wel en niet kunt. Ik begrijp van je dat je best wil werken, maar dat tillen gewoon niet mag.

En zeker als je sociale aangelegenheden dan ook nog wat lastig vind begrijp ik dat je niet zomaar naar je begeleiders staps om te zeggen dat het zo niet werkt.

Misschien helpt het om het op papier op te schrijven. Zet neer dat je graag wilt werken, maar dat tillen niet gaat. Verwijs ook naar je indicatie en geef aan dat je direct al hoofdpijn krijgt van het tillen.

Zet in je brief er ook bij dat het lastig is om dit persoonlijk te zeggen dus vandaar dat je het zo doet, maar dat je graag meewerkt bij het zoeken naar een oplossing.

Problemen vooraf voorkomen lukt niet altijd, dus zul je op het moment dat het probleem optreed, of achteraf hier wat aan moeten doen.

Blijf vooral rustig en maak je niet te druk over wat de voorman & werkleider ervan vinden. Zij zijn daar ook om jou te helpen.