Ik vermoed dat iemand mijn mail leest,wat nu?

Zonder toestemming stiekem naar iemand prive hotmail of e-mail leest,wat kan ik verder doen of bij welke stichting kan ik aangifte doen?

Mijn vraag is: wat nu en zijn ze schuldig als weet wie mijn e-mail stiekem via hun computer inloggen op mijn e-mail adres of hotmail.com.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving
7.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verander gewoon je wachtwoord, klaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dus dan bedoel ik dat ze zeggen dat jij er zelf verantwoordelijk voor bent.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom heb je dat vermoeden?

Antwoorden (5)

men zal waarschijnlijk zeggen dat je beter op je gegevens moet letten. dus net zoals in de reactie staat moet je gewoon je wachtwoord veranderen. tot dat het ophoudt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Normaal zou het moeten stoppen als je je wachtwoord verandert. Als je denkt te weten wie de dader is kan je aangifte doen bij de politie. (in België is dat toch zo)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Iemand mag niet zomaar je email lezen. Dat is een schending van het briefgeheim en strafbaar. Je kunt er aangifte van doen, maar dan is het wel zo handig dat je weet wie het doet.

Hoe het bij Hotmail zit weet ik niet, maar bij Gmail kun je kijken vanaf welke IP-adressen er op je account is ingelogd. Als Hotmail ook zo'n functie heeft, heb je wellicht een aanknopingspunt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ItisILeClerc
12 jaar geleden
hoe doe je dat bij Gmail?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je ingelogd bent bij Gmail, scroll je helemaal naar onderen, naar het volgende riedeltje en klilk je op "Details": "You are currently using 263 MB (3 %) of your 7585 MB.
Last account activity: 55 minutes ago on this computer. Details
Gmail view: standard | turn on chat | turn off buzz | older contact manager | basic HTML Learn more Je krijgt dan iets wat lijkt op dit: Access Type [ ? ]
(Browser, mobile, POP3, etc.) Location (IP address) [ ? ] Date/Time
(Displayed in your time zone)
Unknown China (124.231.142.201) May 7
Unknown China (58.46.32.44) May 7
Browser * Netherlands (83.117.66.149) 9:24 pm (0 minutes ago)
Browser * Netherlands (83.117.66.149) 8:29 pm (55 minutes ago) Zoals je ziet, heb ik "gasten" uit China gehad.
ItisILeClerc
12 jaar geleden
Geweldig, bedankt voor de info. Gelukkig was mijn overzicht helemaal clean. Kennelijk staat er default een alert op, zodat ik het had geweten wanneer ik 'gasten' had gehad.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, je krijgt melding als Google denkt dat er iemand anders buiten jezelf op je account probeerde in te loggen. Maar als het iemand op je eigen computer is, dan kunnen ze dat niet weten natuurlijk. Dus als je dat vermoedt, kun je altijd even bij die gegevens gaan kijken en heb je ze zo betrapt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Widar
Weer wat geleerd, nooit geweten dat dat bijgehouden werd ;-)
Gewoon zo snel mogelijk je wachtwoord veranderen. En kies dan een sterk wachtwoord (hoofd- en kleine letters, cijfers)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik raad je aan om eens goed bij jezelf te rade te gaan waar je dat vermoeden op baseert. Het is natuurlijk mogelijk dat iemand jouw wachtwoord op de één of andere manier heeft gepikt. Maar dan zou het moeten ophouden als je je wachtwoord verandert. Als je dan nog steeds het gevoel hebt dat ze je mail lezen, dan zou ik je aanraden om de oorzaak ook eens bij jezelf te zoeken. Heb je een lichte paranoia? Praat er eens met een goede vriend over, of met de huisarts.