Wat is Sociale Verzekeringen?

Sociale Verzekeringen voor wie en wat voor een Verzekeringen is dat?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (2)

Sociale zekerheid is in Nederland het publieke stelsel dat bedoeld is om inkomen en/of verzorging te garanderen voor natuurlijke personen ten tijde van pensioen, ziekte, arbeidsongeschiktheid, overlijden of werkloosheid.

Als je ven googled vind je het ook
ronron1212
12 jaar geleden
Onder Sociale Verzekeringen vallen: kinderbijslag, AOW, ANW, TOG, PGB.
Die zijn voor iedereen in Nederland, mits je aan bepaalde voorwaarden voldoet (voor AOW moet je 65 jaar of ouder zijn; voor kinderbijslag moet je kinderen hebben, enzovoorts).
De meeste regelingen gaan automatisch, de regelingen die niet automatisch gaan zou je kennen als je er recht op had omdat andere instanties je er dan op wijzen.