Mag je als slagerij ook andere levensmiddelen o.a. groenten en fruit verkopen. Of moet je dan een kruideniers / supermarkt vergunning hebben.

Er zijn hier erg veel winkels die Slagerij op de voorgevel hebben staan. Waar vervolgens erg veel groenten en fruit uitgestald liggen.

Picture for question
12 jaar geleden
in: Wetgeving
3.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is dat erg?
Frimu2
12 jaar geleden
Hygiene /concurentiebeding / bestemmingsplan / en misleiding zijn zaken die bij wet gestuurd horen te worden? Azijn mag je ook geen wijn noemen, en margarine geen boter! Wat mij betreft is supermarkt dus al acceptabel! Maar wat mij het meeste stoort is dat je tegenwoordig in een beetje winkelstraat (rotterdam) wel 5 van dit soort slagers heb, maar vaak niet eens meer in mijn geval drogist / bloemenwinkel /drankenhandel / kaasboer/ijzerwaren winkel ....Ik hou bestemmingsplan dus maar even als hoofd Ergernis

Het beste antwoord

Je kan kijken op www.KVK.nl
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Over het algemeen zijn dit turkse of Marokkaanse supermarkten. Zij verkopen ook vlees net als onze supermarkten.
ronron1212
12 jaar geleden
Onze Turkse groenteboer ,,verkoopt ook vlees.
Of hij daar een vergunning voor heeft weet ik niet.
Waarschijnlijk wel,,,of het wordt toegestaan.
Toevallig weet ik waar het vlees vandaan komt.
Een slachthuis waar alleen runderen en schapen worden geslacht.
En het vlees is van zeer goede kwaliteit,,,beter als uit de supermarkt.
En per kilo nog eens goedkoper.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jazeker. Andersom mag niet, met een vergunning voor een groentenwinkel vlees gaan verkopen.

"Mijn" Turkse slagerij verkoopt overigens vreemd genoeg helemaal geen vlees. Behalve wat sucuk en voorverpakte plakjes vleeswaren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Onze slager hier verkoopt ook veel andere dingen : cakemeel, frietsausen , groentes, stokbrood , sigaretten ( nu niet meer) pindakaas ed , ik moet wel ff melden dat het in een dorp is met 628 inwoners