Bij de politie is het mogelijk om aangifte te doen van een bedreiging, zijn er criteria voor aangiftes tegen bedreigingen?

Ik ben vandaag, door een bekende, op straat bedreigd met dat ik 'een kogel door mijn kop krijg'. Diegene kwam naar me toe en had een heel verhaal over dat ik fake accounts op hyves maak om dan te zeggen dat haar foto niet mooi is ofzo, toen ik zei dat ze maar moet bewijzen dat ik erachter zit kreeg ik te horen dat ik "op moet passen of anders een kogel door mijn kop krijg", met een naar eigen voorhoofd wijzend gebaar. Probleem is hier dat ik dit niet kan bewijzen, er waren geen getuigen bij.

Eerder heb ik een aangifte gedaan tegen een meisje dat 'zij moet dood' op mij gericht in een krabbel naar een ander meisje had geschreven, zij werd dan ook drie weken na de aangifte verhoord. Bij deze bedreiging had ik wel bewijs: een screenshot van de krabbel.

Kan ik aangifte doen tegen de bedreiging met de kogel, ook al heb ik geen bewijs?

(het politiebureau is morgen wegens 5mei waarschijnlijk dicht, en een stap naarbinnen maken is best groot...)

Extra aanvulling: ik ben door diezelfde persoon 1,5 maand terug ook op straat uitgescholden voor 'kankerhoer' en een jaar geleden was ze samen met een vriendin van haar hier in de buurt, waar die vriendin van haar, die ik overigens niet ken, me een vuist in mijn rug gaf. Hier heb ik geen aangifte tegen gedaan. Ik heb >7jr geleden met de eerste persoon op school gezeten, waar ik al problemen had, maar ik scheld, bedreig niet terug en pak haar zeker niet fysiek terug.

Toegevoegd na 20 uur:
Melding bij politie gedaan!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving
2.5K

Het beste antwoord

Tegen het uitschelden als k-hoer kan men geen aangifte doen, echter bij een doodsbedreiging wel.
Echter is dit voor de politie erg lastig te controleren of deze persoon dat heeft gezegd, maar een aangifte ervan doen moet je zeker doen!
Zo wordt er een dossier tegen deze persoon aangemaakt en naarmate er meerdere aangiftes binnenkomen kan men dan een onderzoek beginnen.

Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Het is altijd zinvol als jij je bedreigd voelt om aangifte te doen. Je weet ook niet wat een volgende keer gebeurd mocht je deze persoon weer tegenkomen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Absoluut en neem je vriendin ook mee, zij kan dan ook het bewijs leveren dat dit meisje bedreigd. Hopelijk wordt ze dan eens goed aangepakt! Succes!
Aan je naam te zien denk ik dat je 15/16 bent, je kan wel aangifte doen maar omdat er geen bewijs is heeft het NU weinig nut, als het nou vaker gebeurt waar je wel bewijs van weet te verzamelen kan die oude aangifte ook gebruit worden. Ik denk dat dit echter niet serieus is en meer om te pesten/te kleineren. Veel geluk en sterkte verder!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Iedereen ontkent alles in eerste instantie, de politie is er inderdaad om hier iets tegen te doen maar zonder bewijs kunnen zij ook weinig. Wel goed dat jullie steeds aangifte blijven doen, dan is er straks een dik dossier en als er dan een keer goed bewijs is kan ze veroordeeld worden. Nogmaals, veel sterkte verder.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad, gewoon aangifte doen!
Hoewel het waarschijnlijk om een loze bedreiging gaat moet je zeker naar de politie gaan. Het is gewoon goed dat de politie hiervan op de hoogte is. Je staat dan in ieder geval sterker als er wel iets gebeurt. Hebben jullie een wijkagent? Dan kun je daar eens een afspraak mee maken.
Je hoeft niet persé aangifte te doen maar je kunt allicht de problemen dan eens met hem/haar bespreken. Dat kan waarschijnlijk ook wel telefonisch.

Toegevoegd na 4 minuten:
Ik heb even voor je gegoogled en ik zie dat er in jouw woonplaats inderdaad wijkagenten zijn. Dus neem kontakt met jouw wijkagent(en) op.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor zover ik weet moet de politie een aangifte aannemen. Of ze er iets mee doen hangt af van de ernst van het feit en of er een kans van slagen is de zaak op te lossen.
In jou geval: geen getuigen, zal het moeilijk worden.
Woord tegen woord is geen bewijs. Ik ben bang dat het zonde van je tijd is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ha, die L1995;

Ik begrijp uit een reactie van je op een ander antwoord dat tegen dit persoon al eerder aangifte gedaan is. Dan denk ik dat er reden genoeg is om naar de pliesie te stappen, al is het maar voor je eigen gemoedsrust. Verwacht er echter geen wonderen van en laat je door die bekende niet verder intimideren.