Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Het beste antwoord

Het apparaat is universeel. En word gebruikt in meerdere landen. De p komt in beeld wanneer de blaas test geen alcohol constateerd. De p komt dan ook uit het Engels en betekend pass = geslaagd of door mogen na de test
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Volgens mij is het de P van Prima.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
perfect?
MissBiggie
13 jaar geleden
Kan ook, haha
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens jou ja, of te wel je weet het niet zeker. -1. Geef alleen antwoord als je het echt weet of geef er een bron bij. Zo moeilijk is het niet.
MissBiggie
13 jaar geleden
Tsjee, dit antwoord was humoristisch bedoelt hoor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als mensen grappig willen doen gaan ze maar een cabaretshow in elkaar flansen en optreden. Deze website is daar niet voor bedoeld. Er komen zoveel van die Ik denk dit, ik denk dat antwoorden. Puur en alleen onzin omdat ze het niet zeker weten of kunnen onderbouwen met een bron.
MissBiggie
13 jaar geleden
Tsjongejonge ... goede been, verkeerde bed?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mwah, raamklaza heeft wel gelijk, de vragensteller zit vast niet te wachten op dit soort antwoorden want dat had hij zelf ook wel kunnen bedenken, maar om dan zo te reageren...
MissBiggie
13 jaar geleden
Dat bedoel ik dus
Als je nu naar Wegmisbruikers zit te kijken, had je het kunnen horen. De P voor, Prima, Passeren.
(Lees meer...)
13 jaar geleden
MissBiggie
13 jaar geleden
Wat aardig, ik heb 2 minnen :)
MissBiggie
13 jaar geleden
Goh, nu al 5. Fijn dat ze ook onderbouwd worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ongelooflijk dom is dat als je geen onderbouwing DURFT te geven omdat je een - hebt gegeven, van mij dan maar een compensatiepunt :)
MissBiggie
13 jaar geleden
dank je wel :)
Promille dat is het alchol gehalte
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
P van Engels = Passed
Dat je door mag!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De blaasapparaten, waarmee het voorlopig alcoholonderzoek op straat wordt uitgevoerd, kent die uitslagcodes:

P=Pass
P/A= Pass/ Alert. Houdt in dat de limiet voor beginnende bestuurders is overschreden ( 0,2 promille).
A= Alert. De grens van 0,5 promille is overschreden.

Het zijn dus Engelse termen. Soms hoor je dat aan deze afkortingen een Nederlandse draai wordt gegeven. P wordt dan prima of passeren. A= aanhouden etc. Met net hoe creatief de mensen op dat moment zijn.

Toegevoegd na 1 minuut:
En natuurlijk de aanduiding F, als indicatie, dat er echt veel alcohol genuttigd is; F = fail.
(Lees meer...)
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding