Als je een bekeuring krijgt en en bij binnenkomst van de beschikking zie je dat ze je achternaam verkeerd geschreven hebben, is dat dan een vormfout?

Paar weken geleden een bekeuring gekregen voor fietsen zonder licht. Ik heb altijd netjes mijn led-lichtjes aan, maar was net even afgestapt en in een winkel geweest en vergeten ze weer aan te doen.
Het zou grappig zijn als ik onder de bekeuring uit zou kunnen komen doordat zij mijn achternaam verkeerd hebben neergezet.
In feite ben ik de vrouw niet die op de bekeuring staat...

Toegevoegd na 8 minuten:
Oh, ik heb het antwoord al gevonden. Zal mijn vraag zo verwijderen.:

De gegevens op de beschikking kloppen niet mijn naam/adres is verkeerd geschreven of er is een vergissing gemaakt met het tijdstip/de plaatsaanduiding. Als ik beroep instel, hoef ik dan niet te betalen?

Sommige mensen verkeren in de veronderstelling dat dit vormfouten zijn waardoor de beschikking vernietigd moet worden. Kennelijke vergissingen zijn echter geen aanleiding om de sanctie te vernietigen. U kunt beroep instellen, waarna je een nieuwe beschikking krijgt met de gecorrigeerde gegevens. De boete moet uiteindelijk dus wel betaald worden (dat kunt u ook meteen doen, zonder eerst beroep in te stellen). Resultaat: naar aanleiding van het beroepsschrift zal de Officier een gecorrigeerde beschikking laten toesturen. Uiteindelijk moet de boete dus wel betaald worden.

Weet jij het antwoord?

/2500

je zou een bezwaar in kunnen dienen met die reden , maar ik denk dat je gewoon mag betalen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100