Hoe zit het met 1 maand opzegtermijn, zet je neer per april of per 1 mei, met inachtneming van 1 maand?

Schrijf je een brief met de datum van 21 maart, dat je opzegt per 1 mei met inachtneming van 1 maand opzeggen of zeg je per 1 april? Ik twijfel en kom er zelf niet meer uit. In het huurcontract staat dat je moet opzeggen per de 1ste van de maand.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving
9.4K

Antwoorden (5)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
per 1 mei, want er zit dus een maand tussen. als het 1 april was, zijn het maar 10 dagen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je een opzegtermijn van 1 maand in acht moet nemen, houdt dat in,dat er tenminste 1 mand tussen jouw brief en de datum waarop het ingaat moet zitten, In dit geval wordt het dus per 1 Mei.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt om e.e.a. volledig duidelijk te maken natuurlijk ook schrijven:

(...)zeg ik, rekeninghoudend met de opzegtermijn van één maand, ingaande 1 april het contract op, zodat het contract daarmee d.d. 1 mei 2011 is beëindigd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je schrijft gewoon dat je wilt opzeggen oer eerstvolgende mogelijkheid na de datum dat je de brief schrijft, 21 maart dus. Op opzegkaartjes van bijvoorbeeld de verzekering staat het ook zo