Ik heb een jaar of vijf de wereld rond gereisd en in verschillende landen gewoond. Een jaar of vier terug heb ik bij mijn Nederlandse gemeente een...

adresverandering doorgegeven. Dat nieuwe adres was destijds in Ierland en zo heb ik mijn verplichte Nederlandse verzekering op kunnen geven. (bij het SIZ)

Ik was het SIZ echter nog 250 euro verschuldigt, die ik nooit betaald heb. Ik ben toen een tijd naar Azie gegaan, en toen ik terug kwam in Ierland las ik in mijn post dat ik justitie nu een euro of 500 verschuldigt was, gezien die onbetaalde rekening doorgeschoven was. Ook deze justitie bekeuring heb ik nooit betaald.

Ik zit nu in Zuid-Amerika maar ik ben van plan om binnenkort een baantje in Amsterdam te gaan zoeken.
Dan moet ik mij wederom verzekeren.

Denk je dat, na een jaar of vier, mijn onbetaalde rekening weer boven zal komen wanneer ik mij opnieuw verzeker?
Ook al is dat bij een andere maatschappij?
Is die verplichte (ik geloof) 90 euro per maand er nog altijd, of is er iets veranderd in Nederlandse verzekeringen?

Bij voorbaat dank.

Toegevoegd na 3 minuten:
PS: Ik begrijp dat de schuld blijft staan, ik vraag me echter af of deze opduikt wanneer ik me verzeker bij een ander bedrijf!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving
Amadea
13 jaar geleden
Die 90 euro is inmiddels opgekropen tot zo'n 120 euro...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je je beperkt tot de basisverzekering,kun je voor ongeveer 95 euro al terecht

Het beste antwoord

.

Toegevoegd na 2 minuten:
Vriendin van mij heeft met een schuld bij de ene verzekeraar, gewoon een verzekering kunnen nemen bij een andere verzekeraar. Ze betaalt nu nog voor die ene middels een betalingsregeling en is tegelijkertijd dus netjes verzekerd.

Volgens mijn moet het gewoon kunnen. Zij heeft destijds via internet afgesloten, en niemand heeft ooit iets gevraagd.

De kosten voor de verzekering zijn inmiddels al behoorlijk gestegen, zoals hier al eerder genoemd. Hou rekening met 110 of 120 euro voor 1 persoon, basis Ook is het één en ander gewijzigd in de pakketten. Met andere woorden, je betaald nu veel meer dan voorheen, en je krijgt minder....helaas.

De rekening die nog open staat, blijft open staan, en die moet je uiteindelijk betalen. Maar het is dus niet zo, dat wanneer je je aanmeldt bij een nieuwe verzekering, dat door die aanmelding automatisch jou achterstand bij de andere verzekeraar aan het licht komt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ook hartelijk bedankt voor jouw waardevolle bijdrage :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ah, daar was ie dus. Perfect, precies wat ik wilde weten, dankjewel!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Graag gedaan...... +je ? ;-))
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Glad vergeten, komt ie :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
:D
Rieneke1
13 jaar geleden
rare min voor een ervaringsverhaal, +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
..en nog wel een anonieme minnaar, de held!

Andere antwoorden (3)

- die verplichte berzekering is er nog steeds
- die bekeuring bestaat ook nog steeds
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En zou deze opduiken als ik mij opnieuw verzeker bij een andere bedrijf?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Justitie weet je te vinden zodra je je in Nederland vestigt,
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En de ziektekostenverzekeraars wisselen gegevens uit over wanbetalers.
De verplichte verzekering bestaat nog steeds, maar is intussen wel een stuk duurder geworden. Ik betaal per maand inmiddels zo'n € 130. Voor die schuld zullen ze je echt nog wel weten te vinden en dan moet je uiteindelijk toch nog betalen. Ik hoop voor je, dat het inmiddels niet nog hoger is geworden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De ziektekosten verzekering een stuk duurder geworden. Zie independer.nl

De 'bekeuring' komt automatisch bij je binnen, zodra je weer in een Nederlandse gemeente ingeschreven staat.