Mag ik spullen met het logo van een voetbalclub (BVO) online verkopen?

Het gaat om spullen die je niet in de fanshops vind maar wat alternatievere spullen... Heb je daar toestemming voor nodig? Of kun je ook voldoen met een logo in afgeslankte vorm, bijvoorbeeld letters van de clubnaam weglaten o.i.d.?

Toegevoegd na 6 minuten:
In hoeverre moet je het aanpassen, dat het nog wel herkenbaar is, maar dat je geen inbreuk maakt op rechten?

Toegevoegd na 7 minuten:
Ik bedoel je ziet ook veel van die funshirts met de duidelijke kenmerken van een bedrijfslogo maar 1 letter veranderd ofzo.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving
3.4K

Antwoorden (2)

Nee. Dat mag je niet. Dat logo is iets wat beschermd is. Ook als je de tekst weg laat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een groot bedrijf kan proberen een deal te sluiten met die voetbalclub, maar zelf zou ik het niet doen. Er staan denk ik copyright op de club en op het logo.