Kan ik gedwongen worden op opgenomen te worden?

Ik ga volgende week naar de dokter omdat het niet goed gaat in mijn hoofd. Heb behoorlijk veel psychische problemen en krijg pas over 3 maanden een nieuwe psycholoog. Nu ben ik erg bang ik opgenomen moet worden, kan ik gedwongen worden of heb ik zelf ook nog wat te zeggen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Dat zal liggen aan de hand van de situatie, bijvoorbeeld of U een gevaar bent voor Uzelf of de samenleving. En waar U precies last van heeft en of die 'ziekte' door bijvoorbeeld medicijnen te onderdrukken is. Succes!

Je kunt alleen gedwongen opgenomen worden als je een gevaar bent voor je omgeving of voor jezelf en dan nog worden mensen niet zo snel gedwongen opgenomen. Je hebt zelf zeer veel te zeggen. Ga bij je zelf te rade waarom je niet wilt worden opgenomen, want misschien is een opname toch beter voor je. Ik heb zelf geen ervaring met opname, maar wel met therapie en ik had daarover ook heel veel vooroordelen, maar het heeft mij wel geholpen. Sterkte!

Dwingen kunnen ze jou niet maar als je een gevaar bent voor de maatschappij wel .