Datingsite voor hoger opgeleiden discriminatie..?

Is dat geen discriminatie? Als een site voor alleen maar Blanke maakt krijg je meteen gezeik. hoezo kan dit wel met hoger opgeleiden???

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving
2.4K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hele goede vraag, hier zit ik ook al mee. Maar wat bedoelen ze eigenlijk met hoger opgeleiden :$
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die ene site die ermee adverteert bedoelt HBO en hoger.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoger opgeleiden is hbo+ En het valt niet onder discriminatie omdat je een soort community / vereniging maakt.
Hierbij mag je selecteren en filteren op bepaalde doelgroepen. Er zijn ook zat datingsites waar iedereen zich aan mag melden, of alleen lelijke mensen, of alleen oude mensen, of alleen knappe mensen. Soort zoekt soort en het is niet heel gek dat er aparte websites voor komen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wat :O, ze debiel!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Noid
Opleidingsniveau is ook weer iets anders dan hoogst voltooide opleiding en hoogst genoten opleiding.
En ik geef zelf op alle 3 de vragen een ander antwoord...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja dat begrijp ik wel hoor. Maar het is ook zo dat VMBO niveau, ook een hoger denk niveau kan krijgen, als ze hun hersens maar trainen. en al helemaal als ze naar havo gaan, is het vmbo niveau niet hun denk niveau
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
(sorry voor mijn spelfouten :$)

Het beste antwoord

Het is grosso modo nog steeds zo dat het credo "soort zoekt soort" van kracht is. Dat soort slaat dan m.i. met name op een gelijkwaardig intelligentieniveau. Dan kom je ook uit op 'hoger opgeleiden'. Is geen discriminatie, maar selectie!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ precies mijn antwoord
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Absoluut.
+
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dus al ik een selectie maak van alle k*t marokkanen is
het ook geen discriminatie xD
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@HetMeivel Je noemt nu een afkomst waar een persoon geen invloed op kan hebben. (Slechts op het eerste deel wel) Als je het zou veranderen in k*t criminelen is het geen discriminatie meer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan.
Wat @ reinier zegt over de Marokkanen is correct.

Andere antwoorden (3)

Er is nog steeds het recht van vrije partnerkeuze. Deze site is daar bij behulpzaam.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Opleiding is GEEN discriminatie grond.
Opleidingsniveau valt niet in het rijtje: ras, geloof, politieke overtuiging ed.
Is bovendien iets dat je zelf min of meer in de hand hebt, net als (crimineel?) gedrag vertonen.
Denk er ook aan dat een VMBO'er ook nooit werk krijgt op academisch niveau (tenzij na vele jaren alsnog in kennis en ervaring opgeklommen, maar dan is ie ook niet meer iemand met VMBO werkniveau).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
uhm, het lijkt nu net of je vmbo te laag vind :(. ik zal et wel verkeerd opvatten hoor, maar zo komt het over.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, dat weet ik, maar het klinkt voor mij een beetje zo. Ik weet dat ik verkeerd opvat
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
vmbo is niet laag, en zeker niet minderwaardig. Sterker nog, zonder vakmensen, veelal na VMBO (Mavo), dan mbo dat geworden, zou mijn huis al lang kapot zijn (loodgieters , installateurs zijn gewoon vakmensen.) Echter, de interessesfeer ligt vaak anders en wil je een goede date maken dan is de interesse sfeer gewoon belangrijke. En kennelijk is dat de kans op een goede match gerelateerd aan meer of minder vergelijkbare opleiding.
Niet iedere soort discriminatie (ofwel: onderscheid) is ook strafbaar voor de wet. Al begin je een datingsite die alleen bedoeld is voor aziaten met dwerggroei, haaruitval en een IQ tussen de 70 en de 80.

Vrije partnerkeuze is een fundamenteel recht. En je mag je partner kiezen op welke grond dan ook, zolang je je maar houdt aan het principe dat het vrijwillig deelnemende volwassenen zijn.

Gegeven dat recht mag een datingsite erop gericht zijn om mensen die aan elkaars specifieke wensen voldoen bij elkaar te brengen.