is het verstandiger een sociaal appartement te blijven huren of een sociale woning te kopen als je 66% invaliditeit hebt?

hoi,ik ben een jongeman van 34j en ben reeds jaren 66% invaliditeit verklaard. is het verstandiger een sociaal appartement te blijven huren of een sociale woning te kopen?
weet iemand hierover meer of beter nog mensen met ervaring hierin aub?

Toegevoegd na 3 uur:
ik heb een invaliditeits uitkering +- 1000€

ssstttt...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (1)

Dit is mede afhankelijk van je inkomen.

Toegevoegd na 4 uur:
Met dat inkomen zou ik mooi blijven huren eventueel met een huursubsidie. De hypotheek die je kan ophoesten is net voldoende om een krot te kopen en dat moet je dan ook nog onderhouden en het risico voor lopen. Nooit aan beginnen. Bij huren loopt je verhuurder het risico.