Wat is de overeenkomst tussen deze datums? Wat gebeurde er toen?

Ik zag op fok een trailer van "iets" staan wat op Histrory channel uitgezonden gaat worden.

Het gaat over een gebeurtenis die "alles" veranderd.

In de trailer worden er een aantal datums genoemd, een aantal kan ik qua gebeurtenis terug brengen naar een "alles veranderende" gebeurtenis. Maar wat zijn die andere?
En wat zou er op 25 mei gepland staan?

Eigenlijk dus een dubbele vraag: wat gebeurde er op de ??? datum en wat denk jij dat er op 25 mei 2009 gaat gebeuren?

de datums:
28 januari 1986 -> de Challenger zegt boem
04 maart 1933 -> Een aartbeving in Japan?
22 november 1963 -> JFK wordt vermoord
20 juli 1969 -> Maanlanding
04 november 2008 -> Obama Rocks

1028 AD -> ????
11/12 juli 1984 -> ????
15 maart 1246 -> ????
10 oktober 1958 -> ????
11 september 2001 -> WTC

25 mei weet ik misschien al: Triple conjunction van Jupiter & Neptunes.....??

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (5)

Ik heb even naar de trailer gekeken en ik vrees dat het een promotiefilmpje is van een nieuw programma op History Channel waarin die data centraal staan (misschien over gebeurtenissen die de wereld veranderden).

Ik denk dat op 25 mei de eerste uitzending is.

Maargoed, het kan misschien ook wel zo zijn dat op die datum de wereld vergaat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
May 25, 1977: Star Wars opens
On this day in 1977, Memorial Day weekend opens with an intergalactic bang as the first of George Lucas' blockbuster Star Wars movies hits American theaters.

Toegevoegd op 18-05-2009 10:58:01
March 15, 1965: Johnson appears before Congress to demand voting rights for all

Toegevoegd op 18-05-2009 11:11:10
October 10, 1958 nieuws over dood Paus Pius XII

Toegevoegd op 18-05-2009 11:16:31
15 maart 1246: De bouw van de Gothische kapel van Sainte-Chapelle (Heilige Kapel) in hartje Parijs. Destijds beroemd vanwege de Roomse 'kruisrelieken', zoals de doornenkroon van Jezus Christus. De kapel werd in 1248 ingewijd. De relieken zijn tijdens de Franse Revolutie verdwenen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
4 maart 1933: Franklin Delano Roosevelt wordt beëdigd als de 32e president van de Verenigde Staten. In zijn toespraal verwijst hij naar de Grote Depressie en zegt hij de inmiddels beroemde woorden: "We have nothing to fear, but fear itself."
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
11 en 12 juli 1984

11 juli 1984: een onweersdag die bakens verzette
Gisteren lazen we op deze site al het door Jaap de Jong geschreven verhaal over de mysterieuze vloedgolf op het IJsselmeer, die de haven van Lemmer op 11 juli 1984 binnen tien minuten tijd eerst voor een groot deel liet leeglopen, waarna het water nog veel sneller weer terugkeerde. Enkele jachten in de haven, havenkaden en visnetten liepen schade op en sluisdeuren sprongen open door het plotseling uit de haven wegstromende water. Toen het water weer terugkwam, drong het door de openstaande deuren vervolgens zo naar binnen om uiteindelijk zelfs een straat, de Polderdijk onder water te zetten. Volgens ooggetuigen moet de schommeling van de waterstand in die korte periode een amplitude van zeker een meter en misschien nog wel iets meer hebben gehad.

Hier is de Link
http://archief.weer.nl/?menu=view&cat=onweer&item=uitleglemsterrissaga20082006.wn

MvG Erwin
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom proberen mensen toch een verband tussen data en gebeurtenissen te leggen. Ik weet het niet; waarschijnlijk scheet er op al die data wel ergens iemand in zijn broek.