Wat zien de meeste mensen niet ( 'gebeuren' ) maar is wel gaande met een grote impact 'op' de mens en maatschappij?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

De verloedering van de maatschappij.
Mensen worden steeds egocentrischer en afgestompt.
Dit is een reden tot zorg.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

de opwarming van de aarde en het verdwijnen van de ozonlaag
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+je klopt
Cryofiel
13 jaar geleden
Er is nou juist geconstateerd dat de ozonlaag zich stabiliseert. De verwachting is dat we nu op het dieptepunt zitten, en dat vanaf nu het herstel zal inzetten. Het duurt nog wel 50 jaar voordat de ozonlaag weer terug is op het oude niveau, maar vanaf nu wordt hij alleen maar dikker.
rose
13 jaar geleden
Althans, dat verwacht men nu (met de kennis van nu).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Precies, die ozonlaag, dat is oud nieuws, gelukkig.
Ik denk dat het resistent worden van bacteriën in de (nabije?) toekomst een grote impact zou kunnen gaan hebben.

Toegevoegd na 27 seconden:
Resistent tegen onze afweer, bedoel ik.

Toegevoegd na 47 minuten:
Resistent tegen medicijnen.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
'tegen medicijnen' zul je bedoelen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op zich blijkt nu inderdaad al dat wondertjes als MRSA de nodige problemen met zich meebrengen, en dit zou als er niet voorzichtig wordt omgegaan met de bestrijding alleen maar erger kunnen worden.
rose
13 jaar geleden
dank je..
De toenemende mogelijkheden van de mensheid om zichzelf aan te passen aan allerlei situaties door medische ingrepen en de kwaliteit van het leven onder moeilijke omstandigheden te verbeteren.

Dat begint met een kunstheup en ooglaseren, dat gaat via hersenimplantaten voor blinde mensen zodat ze weer kunnen waarnemen, dat eindigt met??? Borg?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een veramerkiaansing van de Europese cultuur en denkwereld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De vleesconsumptie zal over enige jaren een probleem worden. Er zal onvoldoende voedsel zijn om de dieren te voeden, die vervolgens opgegeten worden door de mens.