Hoe zit dit met die foto's van mensen hoe ze er nu "mogelijk" uitzien?

Als je op internet zoekt naar vermiste mensen en als ze al jaren vermist zijn laten ze vaak foto's zien van hoe ze er nu mogelijk uit kunnen zien. Hoe doen ze dat? En is het ooit uitgeprobeerd met een persoon die niet vermist was, dus dat ze weten of het er daadwerkelijk op leek?

Toegevoegd na 1 dag:
Nou blijkbaar wil niemand verder helpen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Het gaat op basis van botstructuur en kenmerken als wenkbrauwen, aparte dingen aan de ogen en dergelijke.
Als je heel veel foto's van mensen bestudeert van toen ze baby-kleuter-kind-volwassene waren, zul je bepaalde wetmatigheden ontdekken, en op basis daarvan weet je wat er gemiddeld in een gezicht kan veranderen.
Dan kunnen er uiteraard nog missers in zitten, stel dat iemand intussen een litteken heeft gekregen, of de wenkbrauwen heeft laten ophijsen bijvoorbeeld, maar gemiddeld klopt het redelijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

die worden bewerkt met foto's van de ouders en of broers en zussen
die worden in een progamma gezet op de computer en dan maakt de computer een schets hoe deze persoon er nu uit kan zien

Toegevoegd na 3 minuten:
dat heet age progression techniek
kijk ook even op de link
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Toch lijkt dit me een methode die niet in alle gevallen effectief is. Ik bedoel, als ik kijk naar mijn familie, daar lijk ik in de verste verte niet op! Hoe zouden ze mij opzoeken over 20 jaar dan?