Waarom gaat een vluchteling uit Iran later als toerist terug naar dat land?

Met een groot risico om opgepakt, gemarteld en vermoord te worden.
Zoals bijvoorbeeld het lot lijkt te worden van Zahra Bahrami.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Dat kan verschillende oorzaken hebben. Mogelijk naïviteit van de persoon zelf die denkt dat de nieuwe nationaliteit wel geaccepteerd zal worden door de machthebbers van de oude. Maar veel vaker worden mensen met een nieuwe nationaliteit gearresteerd en uitgeleverd door een buurland dat onverwacht hand- en spandiensten verleent aan het oorspronkelijke land van deze persoon. Dat is bijvoorbeeld Al Mansour overkomen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
thanx!

Andere antwoorden (2)

Omdat bloed gaat waar het niet zijn moet, oid. Gewoon. Omdat iemand van zijn land en cultuur houdt. OOK als een bezoek niet altijd verstandig is. Tevens kan deze er familie en vrienden hebben die bezocht moeten worden ed.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heimwee, dat zal de drijfveer zijn geweest Het bloed kruipt nu eenmaal waar het niet gaan kan. Mede omdat Zahra niet bezocht mag worden door functionarissen van het Nederlandse consulaat en zij als staatsburger van Iran wordt gezien, vrees ik voor haar het ergste.