Wat zijn de meeste lastige Nederlandse woorden om uit te spreken?

Toegevoegd na 35 minuten:
Niet perse voor buitenlanders maar ook gewoon voor ons zelf.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ik vind deze zelf heel moeilijk Consiliumabeundi --> Dringende raad om weg te gaan of de studie te staken Diminuendo --> Afnemend (Diminutief --> verkleinwoord) Geëquilibreerd --> In evenwicht

angstschreeuw

vrachtwagenachteruitkijkspiegelschroefje

Ik heb altijd moeite met minimumjeugdloon.

de dubbele klinkers schijnen voor buitenlanders moeilijk te zijn: UU wordt een soort OE , bedenk zelf maar wat er gebeurt als ze huurtoeslag gaan vragen

Scheveningen. Menig Duits spion is ten onder gegaan aan dat woord.

Een eilan in Wales: Llanfairpwllgwyngyllgogerychwyrndrobwllllantysiliogogogoch Toegevoegd na 26 seconden: maar is niet echt Nederlands!

Woorden die beginnen met een G of een H, en woorden met een 'eu'-klank zijn vaak moeilijk uit te spreken door buitenlanders.

Psychiater..omdat eerst de p komt met gelijk de s erachter aan. Dwarslaesie,wat je uitspreekt als dwarsleesie,maar veel mensen er iets anders van maken.

Multiple Sclerose kan wel eens lastig zijn voor Nederlanders, jeugdherberg lijkt me voor de meeste buitenlanders wel een of meer problemen opleveren.

Ik heb altijd problemen met het uitspreken van: Worcestershiresaus en het woord :intrinsiek Toegevoegd na 9 minuten: Een engelsman kan onmogelijk het woord :woestijn degelijk uitspreken ....er zijn err wel meer waar hij moeilijkheden mee heeft. Vlamingen hadden er in het begin van de 14'de eeuw iets gevonden om een Vlaming van een Fransman te onderscheiden : door het verplicht uitspreken van de woorden:schild en vriend Niet te doen voor een Franstalige

woorden waar sch in voor komt. zoals: school schreeuw schoeisel schadeloos scharnier scheef geschroeid

Legitimatie Meteorologisch Parallellogram Parallellepipedum

Mekke üşütükler gidin!

Ik op de een af de andere manier nooit het woord declaratieformulier goed uitspreken.

scrupules schizofreen

Triestste. Als je al die s'jes en t'tjes goed uit wil spreken is het best lastig!

sommige nederlanders kunnen 'koningin' niet eens goed uitspreken. dat noemen ze 'koningjin'. ook heb je 'angstschreeuw', het woord met de meeste medeklinkers.

Ik struikel vaak over "adrenaline" Toegevoegd na 2 minuten: O ja, ik hoor ook vaak letigimatie (ipv legitmatie) en kinderbeslag (kinderbijslag) Identificatie vind men vaak ook lastig.

De topper vind ik; hippopotomonstrosesquippedaliofobie. De betekenis hiervan is ( hoe toepasbaar!); fobie voor lange woorden.

Linoleum.