Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom een aanslag?

Waarom denken de meeste dat het om een aanslag gaat? Ik heb nog niet gelezen dat er een bom in de auto zat en een auto tegen een bus? volgens mij heeft dat gevolgen voor de auto en niet voor de bus zelf, lijkt mij.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
687

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (7)

Het was een gek......nu er overal in de media zoveel aandacht gegeven wordt aan "lone wolves" is dit ook weer iemand die een plekje in de geschiedenis wil hebben met een uitzonderlijk laffe daad.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat de man een bewuste daad heeft gepleegd, heeft hij verteld aan de politie.
Maar het doel van zijn daad is niet bekend. Dat wist hij waarschijnlijk zelf ook niet. Hij heeft zijn daad waarschijnlijk in overspannen toestand gepleegd. Hij is onlangs ontslagen als beveiligingsmedewerker en zou a.s. vrijdag zijn huis worden uitgezet wegens financiële problemen.
Zo een beeld had ik al voor ogen.
(Lees meer...)
14 jaar geleden
Een aanslag kan ook zonder bom worden gepleegd. Een aantal redenen waarom men een aanslag vermoed zijn de getuigeverklaringen en het moment dat de auto aan kwam rijden. Desondanks zullen we natuurlijk de verklaring van die idioot moeten afwachten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gezien het feit dat hij na toeschouwers geraakt te hebben nog in volle snelheid doorscheurt lijkt me te wijzen op een aanslag.

Wij kennen echter geen feiten en kunnen er dus ook geen uitspraak over doen. Wel vrees ik dat hij Koninginnedag voorgoed verandert heeft.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nog los van alle feiten die intussen duidelijk zijn geworden, was het op zich al snel duidelijk dat het intentioneel was. Het gebeurde op een high profile moment en plaats, waar veel mensen bij waren en hij heeft veel 'kansen' gekregen om gestopt te worden (dranghekken, publiek, politie). De kans is dan meteen al heel klein dat zoiets een ongeluk is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat zou je toch echt aan de dader zelf moeten vragen. Dat is de enige die zeker weet waarom hij wat doet. Je kan er wel een leger analisten op los laten maar die komen ook niet verder dan een onderbouwde berekende gok.
Vervelend is alleen dat de dader inmiddels zelf ook overleden is dus tenzij hij ergens een afscheidsbrief met zijn motivaties heeft achtergelaten kan je dat niet met zekerheid zeggen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat dit op het journaal word gezegt, op internet word gezegt en als je met opzet iemand wil vermoorden heet dat toch een aanslag ?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding