Wat kun je doen na diefstal uit je auto in een garage?

Mulijn lease auto moest naar de garage voor een beurt.
Nu is mijn armband uit het desbort kastje gehaald door iemand in de garage.
Nu 2 weken later ben ik er pas achter gekomen,omdat ik nu pas tijd had om hem naar de juwelier te brengen om hem te laten maken .
Wat kan ik hier nu nog mee

Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
1.2K
paulus811
2 jaar geleden
kun je bewijzen dat iemand in de garage het heeft gedaan? Iets vermoeden is iets anders dan het kunnen bewijzen.
crispy
2 jaar geleden
Je verhaal is niet sterk, je kan niet 2 weken na de datum met zekerheid beweren dat iets toen is gebeurd als je al die tijd er zelf niet eens naar hebt gekeken.
Je kunt proberen, door naar de garage te gaan om te vragen of zij iets hebben gevonden wat je bent kwijtgeraakt.
Maar daar naartoe gaan en ze beschuldigen dat ze het hebben gestolen zal niet werken.
Inekez1
2 jaar geleden
Als het een bijzondere, herkenbare armband is, dan kun je wel aangifte doen van diefstal. Mocht iemand jouw armband dan willen doorverkopen, dan valt de dief (of heler) wellicht door de mand. Uiteraard kun je het ook bespreken met de manager van het autobedrijf, maar als zij niet toevallig camerabeelden hebben waarop staat dat iemand jouw armband uit je auto haalt, dan kun je er verder niet veel mee. Zonder bewijs heeft het geen zin om iemand te beschuldigen.
SentWierda
2 jaar geleden
Weet je zeker dat de armband in de auto lag toen je de auto naar de garage bracht?
Hoe zeker weet je dat de armband in de auto lag toen je de auto naar de garage bracht?
Hoe zeker weet je dat de armband al weg was toen je auto ophaalde?

Antwoorden (1)

Aangifte doen.

Ongeacht dat de kans klein is dat je je armband terug krijgt, is het verstandig om aangifte te doen. Als daar vaker diefstallen voorkomen kan er onderzoek volgen. En met een beetje geluk word er een dief/heler aangehouden met jou armband. Als jij dan geen aangifte hebt gedaan weet ook niemand dat die armband van diefstal afkomstig is.