Wat is nu de situatie rondom de bouw van de derde tempel in Jeruzalem, gaat dat snel gebeuren?

1.9K
ronron1212
2 jaar geleden
https://nl.wikipedia.org/wiki/Derde_tempel
DivineSaturos1
2 jaar geleden
Ja maar dat is meer achtergrondinformatie, maar ik snap je bedoeling!
ronron1212
2 jaar geleden
Die tempel komt er dus niet.
Aad1923
2 jaar geleden
Zacharia 1 vers 16 , de tempel zal worden herbouwd zegt God in de bijbel.
tinus1969
2 jaar geleden
@DivineSaturos, maak je nou niet teveel zorgen over dit soort eindtijd gerelateerde onderwerpen.
DivineSaturos1
2 jaar geleden
Daar heb je gelijk in @tinus1969, ik voel het nu zelf niet als een angstvraag zeg maar. Maar ergens zit dan toch die angst nog verstopt want inderdaad is het wel weer gerelateerd aan de eindtijd.

Antwoorden (1)

Nee.

Religie
In het reguliere orthodoxe jodendom wordt de herbouw van de tempel over het algemeen overgelaten aan de komst van de joodse Messias en de goddelijke voorzienigheid. Dat kan nog wel even duren.
Daarnaast is een aantal organisaties opgericht, die een kleine minderheid van orthodoxe joden vertegenwoordigen, met als doel de onmiddellijke bouw te realiseren van een Derde Tempel.
Het Tempelinstituut en de Tempelberg en de Eretz Yisrael Faithful Movement stellen elk dat het hun doel is om de Derde Tempel op de Tempelberg (Mount Moriah) te bouwen.

Praktijk
Niemand in Israël probeert de Derde Tempel te bouwen. Als een organisatie het zou proberen, zouden de Israëlische regering en veiligheidsdiensten deze tegenhouden, desnoods met geweld. Waarom? Omdat de plaats waar de Derde Tempel zou moeten worden gebouwd al bezet is. De Rotskoepel en de Al-Aqsa Moskee, staan daar al meer dan 1300 jaar. Nog afgezien van hun extreme religieuze betekenis voor vele miljoenen moslims.
SimonV