Hoe ver kan Poetin gaan voor de Navo ingrijpt in deze oorlog in Ukraine?

Het lijkt er veel op dat we hier te maken hebben met een tweede Hitler , de blokkades van alles lijkt weinig uit te richten want deze agressor blijft gewoon zijn gang gaan , bij eerdere oorlogen was de US er snel bij om de oorlog te stoppen of af te remmen

2 jaar geleden
2.2K
tinus1969
2 jaar geleden
Mbt
"bij eerdere oorlogen was de US er snel bij om de oorlog te stoppen of af te remmen"
De VS raakte pas na de aanval op Pearl Harbor (6 december 1941) betrokken bij WO2, en alleen omdat zowel Duitsland als Japan de oorlog verklaarden aan de VS.
HeerVoldemort
2 jaar geleden
Israël zal waarschijnlijk wel een moord team sturen om Putin af te laten maken. De vraag is alleen: Wanneer? En: Lukt het?
Computoon
2 jaar geleden
Als Oekraine lid was geweest van de Navo hadden we nu al een (wereld)oorlog gehad want voor de Navo maakt het geen verschil welk lid wordt aangevallen, de andere Navo-landen komen dan ook in actie. Als Poetin of de Russische legerleiding in het nauw worden gedreven, moet er rekening mee worden gehouden dat "de Russen" kernwapens in gaan zetten. Moeilijk.
ronron1212
2 jaar geleden
@HeerVoldemort hoe kom je daarbij?
BonBonvanJohn
2 jaar geleden
Blijkbaar heeft Poetin helemaal geen grip op de oorlog. Hij is inmiddels overgegaan op totale destructie van burgerdoelen. Oekraïne maar ook een buurland mag een beroep doen op de navo voor een zogenaamde 'vredesmissie'. Daarvoor moet de gehele VN veiligheidsraad mee eens zijn. Aangezien Rusland ook in deze raad zit houdt dat dus geen stand. Daarnaast mag een navo-land besluiten om alleen of met een alliantie van navo-landen militair in te grijpen mocht Poetin echt van god los gaan. Daarover zijn ze inmiddels aan het bakkeleien. Het meeste gebeurt in het geheim dus daarover hoor je niet veel in het nieuws. Heel sporadisch komt er wat over naar buiten.

Antwoorden (1)

De navo zal pas echt militair ingrijpen als een navo land wordt aangevallen.
ronron1212
2 jaar geleden
kanjer67
2 jaar geleden
Dus deze agressor kan gewoon zijn gang gaan met moorden van een heel volk en er dan nog mee weg komen , ik hoop dat er 1 opstaat en hem stopt
ronron1212
2 jaar geleden
Ja hij kan gewoon doorgaan. Alleen sancties en dergelijke zaken worden er genomen zolang er geen Navo land wordt aangevallen.
Ozewiezewozewiezewallakristallix
2 jaar geleden
@kanjer67
Don't schoot the messenger....
Ronron1212 geeft alleen de feiten weer