Mag je kerstpostzegels van 2019 nu in 2021 gewoon gebruiken voor kerstkaarten?

Ik weet dat je buiten de kerstperiode oude kerstzegels mag gebruiken als je bijplakt. Mag ik ze nu in de december periode weer als “gewone” kerstzegels plakken ook al zijn ze van 2019? Dus zonder bijplakken?

Antwoorden (1)

Ja. Met de Decemberzegel verstuur je heel voordelig al je kerst- en nieuwjaarskaarten (tot 50 gram). Deze zegels blijven geldig, ook als de postzegeltarieven veranderen.
Sinds 2010 staat op alle Decemberzegels het woord ‘December’. Oudere Decemberzegels met daarop de waarde in euro’s zijn ook nog steeds geldig. Let er wel op dat je in dat geval genoeg postzegels plakt, passend bij het actuele verzendtarief. Je kunt hiervoor ook speciale ‘bijplakzegels’ gebruiken.
Deze zegels van 2019 kan je dus zonder bijplakken in de kerstperiode gebruiken.
Toegevoegd op 03 december 2021 13:26: tekst
SimonV
2 jaar geleden
Terpstraatje70
2 jaar geleden
Bedankt! Dus die ik nu nog over heb van 2019 kan ik nu in 2021 zonder bijplakken in de kerstperiode gebruiken?
Volgens mij is de waarde hetzelfde als in 2019.
SentWierda
2 jaar geleden
De waarde van decemberzegels:
2019: 82 cent
2020: 86 cent
2021: 91 cent.
SimonV
2 jaar geleden
Maar je kunt ze dus gewoon gebruiken als kerstpostzegel, zonder bijplakken. Net als de gewone postzegel 1 en 2 etc.