Is (koningin) Maxima vroeger professioneel fotomodel geweest?

2 jaar geleden
1.3K
SentWierda
2 jaar geleden
Een antwoord op deze vraag kan uit vele bronnen komen maar niet van Wikipedia. Koningshuiskenners weten dat juist dat heel gevoelig ligt:.
ronron1212
2 jaar geleden
@SentWierda al deze gegevens zijn van de week nog op de tv geweest dus hoezo gevoelig het is gewoon bekend.

Antwoorden (1)

Nee.
Máxima doorliep de middelbare school het Northlands, een op Britse aristocratische tradities geënt opleidingsinstituut, gelegen in Olivos, een chique buitenwijk van Buenos Aires. Zij ging vervolgens economie studeren aan de Universidad Católica Argentina. Als studente werkte zij in 1989 en 1990 bij Mercado Abierto S.A., waar zij onderzoek verrichtte naar software voor de financiële markten. Van 1992 tot 1995 was zij werkzaam op de verkoopafdeling van Boston Securities S.A. in Buenos Aires. In dezelfde periode gaf zij Engelse les aan kinderen en volwassenen, en wiskundeles aan middelbare scholieren en eerstejaarsstudenten.
Na haar studie economie ging zij in New York wonen. Van juli 1996 tot maart 1998 was zij vicepresident Latijns-Amerikaanse Institutionele Verkoop bij de bank HSBC James Capel Inc. Aansluitend was zij tot 1999 bij de bank Dresdner Kleinwort Benson vicepresident afdeling Opkomende Markten. Daarna vervulde zij tot augustus 2000 de functie van vicepresident Institutionele Verkoop bij de Deutsche Bank.
SimonV
2 jaar geleden
SentWierda
2 jaar geleden
Tja, Wikipedia als bron opvoeren? Wikipedia is niet een bron maar een doorgeefluik.
Het antwoord op de vraag is: nee - maar wel heeft Màxima tweemaal connecties gehad in relatie tot de fotomodellenwereld.
Zo was er haar relatie met Tiziano, de dandy die ook wel uitging met fotomodellen. Bron: AD, 24-4-2021).
En de vriendschap van Màxima met Cynthia Kaufmann in New York, die in de mode werkte. (Bron: de Volkskrant, 20-04-2021).
Dit is te lezen in de echte bron: het boek van Marcia Luyten: Màxima Zorreguieta - Moederland.