Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan ik de rapportage opvragen van een overleden dierbare in het verzorgingstehuis?

Mijn opa is bijna 2 jaar geleden overleden.
Ik zou graag zijn rapportage willen opvragen bij het verzorgingshuis waar hij gezeten heeft.
Met rapportage bedoel ik eigenlijk een logboek dat de verpleegsters dagelijks bijhouden, waar alle informatie staat. Dit doen zij digitaal via een intern systeem. Ik heb ergens gelezen dat de vaste contactpersoon van de persoon die in een verzorgingshuis zicht, ook recht heeft om deze gegevens in te zien.

Welke rechten heeft de vaste contactpersoon van een persoon die in een verzorgingshuis zit.
Hoe lang na het overlijden van een persoon worden dergelijke rapportages/logboeken bewaard?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Als jouw overleden grootvader jou daartoe gemachtigd heeft, en jij kunt dat aantonen, dan heb je dat recht. De vaste contactpersoon is niet hetzelfde als de gemachtigde.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding