Wat kan een wijkagent doen tegen stalking?

Bijvoorbeeld een vriendin van mij wordt sowieso al een jaar dan lastiggevallen achterna gefietst en gefotografeerd op straat Het is al een tijdje aan de gang de vader van het slachtoffer is een rechter

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.5K
Pieterke
3 jaar geleden
De vader van je vriendin is rechter schrijf je. Dan weet hij toch wel welke stappen er ondernomen kunnen worden?
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Ja klopt maar ik heb voor de rest bijna geen contact meer met ze dus ik zou via en geen antwoord krijgen op mijn vraag
Summo
3 jaar geleden
Waarom vraag je dit dan? Wie heeft hier dan iets aan?
HeerVoldemort
3 jaar geleden
@Summo kan interesse zijn.
...
Of
....
Kimmmy is de stalker en wil weten wat er kan gebeuren.

Antwoorden (1)

De politie kan, als de stalking nog niet lang aan de gang is en nog niet is geëscaleerd, een stopgesprek voeren met de stalker. De ervaring leert dat veel stalkers stoppen na een dergelijk gesprek. Deze mogelijkheid kunt u met de politie bespreken. Meestal is het de wijkagent die een dergelijk gesprek voert met de stalker.

Van Oosten: ‘Vaak weten mensen wel wie hun stalker is. En wanneer dat niet het geval is, is er meestal wel sprake van vermoedens.’ Wanneer je met je cliënt naar de politie gaat, is het nuttig om te vragen om een vaste contactpersoon bij de politie. ‘Liefst de eigen wijkagent. De politie kan na een melding van stalking direct actie ondernemen. Bijvoorbeeld vaker posten in de omgeving.’